اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مخالفت 6 پزشک لیگ برتری فوتبال با شروع دوباره مسابقات؛ نمی‌خواهیم خودکشی کنیم!

از 16 باشگاه لیگ برتری پزشکان 6 تیم نسبت به ازسرگیری دوباره مسابقات موضع منفی گرفته‌اند.

مخالفت 6 پزشک لیگ برتری فوتبال با شروع دوباره مسابقات؛ نمی‌خواهیم خودکشی کنیم!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بحث در مورد برگزاری ادامه مسابقات یا تعطیلی لیگ برتر فوتبال مدت هاست در محافل ورزشی و رسانه ای مطرح می شود. تیمی مثل پرسپولیس که در آستانه  کسب چهارمین قهرمانی پیاپی خود قرار دارد خواهان برگزاری ادامه مسابقات است اما سایر تیم ها بخصوص تیم هایی که هزینه های گزاف چندین میلیارد تومانی کرده اند و اکنون می دانند شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارند به بهانه اینکه بیماری کرونا هنوز ریشه کن نشده به جد به دنبال لغو ادامه مسابقات هستند.

بعد از این کشمکش داغ و جنجالی مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا به طور تلویحی از موافقت خود با شروع مسابقات لیگ برتر سخن گفتند و سهیل مهدی سرپرست مسابقات سازمان لیگ فوتبال هم ابراز امیدواری کرد تا یازدهم مرداد لیگ برتر نوزدهم با رعایت پروتکل های بهداشتی به پایان برسد. 

اما از روز پنجشنبه این ماجرا ابعاد تازه تری به خود گرفته و برخی از پزشکان تیم های فوتبال علیه از سرگیری رقابت های لیگ برتر مواضع تندی اتخاذ کرده اند.

نگاهی به مصاحبه های پزشکان تیم های مخالف برگزاری انداخته ایم و تا لحظه نوشتن این گزارش پزشک 6 باشگاه لیگ برتری مخالف ادامه برگزاری رقابت ها هستند. 

پزشک استقلال؛  تصمیم گیرندگان، خانواده خود را هم با ما به سفر بفرستند

کاوه ستوده پزشک تیم استقلال تقریبا اولین دکتر لیگ برتری بود که نسبت به از سرگیری رقابت ها معترض شد و سخنان تندی را هم به زبا ن آورد و گفت: «به کسانی که می‌خواهند لیگ را ادامه بدهند می‌گویم هر روز فرزندانتان را با ما به سفر بفرستید و بگویید در تمرینات تیم ها حاضر باشند. اگر آنها حاضر می‌شوند این کار را انجام بدهند بازیکنان هم به مسابقات ادامه می دهند. کسانی که چنین تصمیمی برای لیگ گرفته‌اند فقط اسم این بیماری را شنیدند ولی من آن را لمس کردم و مرگ را جلوی چشمانم دیده‌ام. با گوشت و استخوان این بیماری را لمس کردم و به عنوان یک پزشک نگران هستم.»

پزشک نساجی خطاب به روحانی: خواهش می کنم جلوی یک فاجعه انسانی را در فوتبال بگیرید

مصطفی اکبری پزشک تیم نساجی مازندران اجرای پروتکل های بهداشتی را غیر ممکن می داند و از رئیس جمهور درخواست کمک دارد و می گوید«از دولتمردان و همه مسئولان کشوری تقاضای عاجزانه دارم که اجازه ندهند به خاطر فوتبال با جان صدها بلکه هزاران نفر بازی شود. از آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم می خواهم جلوی یک فاجعه انسانی را بگیرند. این همه هزینه سنگین جانی و مالی به چه قیمت؟ برگزاری مسابقات فوتبال حتی بدون تماشاگربه این سادگی ها نیست و تدوین و اجرای پروتکل های بهداشتی برای تیم ها و مسابقات غیرممکن است. »

پزشک پیکان: ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ریسک بالایی دارد

 اکبر نقوی پزشک تیم پیکان هم نظراتش جالب است و می گوید: «مسئولان می‌توانند دو سه هفته دیگر صبر کرده و با بررسی دقیق تر شرایط جامعه تصمیم گیری کنند، متاسفانه در یک هفته اخیر شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌ها نظیر خوزستان ،تهران و...شدت گرفته و نگرانی ها بیشتر شده است پس در این وضعیت بحرانی شروع فعالیت های گروهی از جمله فوتبال ریسک بالایی دارد.»

پزشک شهر خودرو مدعی شد: آغاز لیگ برتر فوتبال یعنی خودکشی

مجید زاده رحیم پزشک تیم شهر خودرو مشهد هم در مورد از سرگیری رقابت ها گفت:« شروع لیگ برتر در شرایط کنونی کرونایی، یک خودکشی فوتبالی و ورزشی به شمار می رود که تبعات آن بسیار تلخ خواهد بود. امیدوارم کسانی که تصمیم گیرنده هستند، در این خصوص با دید باز فکر کنند و به فکر حفظ جان افراد باشند. »

پزشک ماشین سازی؛ آیا می‌توانیم پروتکل‌های بهداشتی در مسابقات را رعایت کنیم؟

مسعود عباس‌زاده  در خصوص نامه‌ای مخالفت خود با برگزاری لیگ در شرایط فعلی اظهار داشت: «به واقع باشگاهها امکان برگزاری مسابقات را ندارند. صحبت‌هایی در مورد برگزاری مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطرح می‌شود امّا همه می‌دانیم که نوشتن پروتکل راحت است ولی آیا می‌توانیم این پروتکل را اجرا کنیم؟»

پزشک تراکتور: امکانات لازم برای برگزاری مسابقات لیگ فوتبال در شرایط کرونا وجود ندارد

پدرام خداقلی‌زاده  پزشک تراکتور تبریز گفت:«سخن گفتن از پرواز و هتل اختصاصی خنده‌دار است. امکانات میزبانی برخی از شهرها به حدی ضعیف است که تیم‌ میزبان، تیم میهمان، تیم داوری و سایر مسافران همگی در یک هتل کوچک اسکان می‌یابند. با توجه به همین موارد ذکر شده و بنیه‌ی ضعیف مالی باشگاه‌ها، تیم‌های ایرانی توانایی سفر با پرواز اختصاصی و اسکان در هتل کاملاً اختصاصی را ندارند.»

به گزارش فارس، درحالی که اکثر باشگاه های لیگ برتری به طرق های مختلف به دنبال این هستند تا مسئولان وزارت بهداشت و ورزشی کشور از شروع دوباره لیگ منصرف شوند امروز قرار است در باره ازسرگیری یا لغو کامل مسابقات تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول