اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی

پزشک نساجی خطاب به روحانی: خواهش می کنم جلوی یک فاجعه انسانی را در فوتبال بگیرید

پزشک نساجی مازندران گفت: از مسئولان تقاضای عاجزانه دارم که اجازه ندهند به خاطر فوتبال با جان صدها بلکه هزاران نفر بازی شود و جلوی یک فاجعه انسانی را بگیرند.

پزشک نساجی خطاب به روحانی: خواهش می کنم جلوی یک فاجعه انسانی را در فوتبال بگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر مصطفی اکبری پزشک تیم نساجی مازندران از جمله مخالفان برگزاری ادامه لیگ نوزدهم به دلیل شیوع بیشتر ویروس کُروناست. او می گوید: متأسفانه این روزها صحبت هایی را می بینیم و می شنویم که درآن کوچک ترین توجهی به مسائل پزشکی و اهمیت سلامتی مربیان، بازیکنان و اعضای تیم ها و مسئولان برگزاری نمی شود. این درحالیست که نباید مقطعی و کوتاه مدت فکر کرده و برنامه ریزی کنیم بلکه به جای نگرانی برای یک دوره لیگ برتر بهتر است اندیشه درازمدت داشته باشیم. برگزاری یا به عبارتی بهتر از سرگیری لیگ به معنی بازی با جان مربیان، بازیکنان و خانواده آنهاست. ورزشکاری هم که به ویروس مبتلا شود و زنده بماند، به احتمال زیاد باید با ورزش حرفه ای خداحافظی کند.

او با اشاره به برگزاری ادامه مسابقات در کشورهای کره جنوبی و آلمان، یادآور شد: بی تعارف می خواهم بگویم آیا ما امکانات کره جنوبی و آلمان را داریم؟ جایی خواندم که برای برگزاری کامل بوندس لیگا نیازبه گرفتن حدود 25 هزار آزمایش است. سازمان لیگ آلمان تضمین داده که این تعداد تست هیچ بار اضافی مالی به جامعه تحمیل نمی کند. دوستان پزشک می دانند هرتست PCR برای هرنفر بین 600 تا 800 هزارتومان هزینه دارد. تازه این تست درصد خطای بالایی دارد و متخصصان امربه خوبی این موضوع را می دانند.

وی ادامه داد: خودتان حساب کنید هر هفته فقط قبل و بعد از بازی از30 تا 35 مربی، بازیکن یا همراه تیم قرار باشد دو بار تست گرفته شود. چه مبلغی خواهد شد؟ حدود 60 میلیون تومان برای هر بازی! آیا این مقرون به صرفه است؛ آن هم برای باشگاه هایی که برخلاف کی لیگ (لیگ کره جنوبی) و بوندس لیگا (لیگ آلمان) درآمدی از تلویزیون یا تبلیغات نداشته و زیان ده هستند.
دکتر اکبری اظهار داشت: البته این دو تست هفتگی کافی نبوده و باید قبل از هر تمرین این تست گرفته شود زیرا بازیکن یا مربی دوباره وارد اجتماع شده و وقتی برمی گردد، معلوم نیست ناقل ویروس کُرونا باشد یا نه؟ شما ببینید این تست ها چه هزینه ای به باشگاه ها تحمیل کرده و همه را به ورشکستگی خواهد کشاند.
پزشک نساجی مازندران ضمن دادن هشدار به تصمیم گیرندگان برای برگزاری ادامه مسابقات، خاطر نشان ساخت: به عنوان یک پزشک و کسی که سال ها سابقه طبابت و کار کنار تیم های ورزشی دارم تأکید می کنم اسم این لیگ در صورت برگزاری، مسابقه و لیگ نیست و یک جنگ بیولوژیک هفتگی است. جنگی که اعضای تیم ها ناخواسته وارد آن شده و با حضور در فرودگاه، اتوبوس، هواپیما، هتل و تماس های اجتناب ناپذیر، این ویروس مهلک را انتقال داده یا از ناقل گرفته و نزد خانواده خود باز می گردند. سفر و تردد تیم ها از مناطق سفید به قرمز یا بالعکس هم یک ریسک بزرگ و کمک به وصل شدن زنجیره کُرونا درشهرهای مختلف به یکدیگر است. 
دکتر اکبری گفت: از دولتمردان و همه مسئولان کشوری تقاضای عاجزانه دارم که اجازه ندهند به خاطر فوتبال با جان صدها بلکه هزاران نفر بازی شود. از آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم می خواهم جلوی یک فاجعه انسانی را بگیرند. این همه هزینه سنگین جانی و مالی به چه قیمت؟ برگزاری مسابقات فوتبال حتی بدون تماشاگربه این سادگی ها نیست و تدوین و اجرای پروتکل های بهداشتی برای تیم ها و مسابقات غیرممکن است. امیدوارم به لحاظ پزشکی بار دیگر تأکید می کنم به لحاظ پزشکی و برای حفظ جان و سلامتی جامعه تصمیم منطقی و درستی اتخاذ شده و لیگ فوتبال فصل جاری لغو شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول