اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی به صورت مجازی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری برنامه‌های بزرگداشت روز ملی فردوسی و پاسداشت زبان فارسی به صورت مجازی و در آینده‌ای نزدیک به صورت حضوری خبر داد.

مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی به صورت مجازی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید در جلسه نشست شورای سیاستگذاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی این استان، اظهار کرد: با توجه به رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که تاکنون مجوزی برای برگزاری مراسم به صورت تجمعی صادر نشده، در سال جاری برنامه‌های بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به صورت مجازی و نیز پس از مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: پیام دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همزمان با 25 اردیبهشت روز ملی فردوسی و پاسداشت زبان فارسی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: ویبنار همایش تخصصی فردوسی به همت خردسرای فردوسی در 5 و 6 خرداد ماه برگزار می‌شود.

مروارید افزود: به مناسبت بیست ‌و چهارمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به توس در تیر ماه  ۱۳۷۵ برنامه‌های بزرگداشت فردوسی، اعطای نشان عالی فرهنگی هنری فردوسی و افتتاح جلوخان و مراسم بزرگداشت در آرامگاه به همت شهرداری، دانشگاه فردوسی مشهد، اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، بعد از ماه مبارک رمضان و از 18 تیرماه به مدت سه روز برگزار می‌شود.

وی گفت: در مراسم اعطای نشان فرهنگی و هنری فردوسی از 6 نفر از فردوسی شناسان و اساتید زبان فارسی تجلیل و نشان عالی فرهنگی هنری فردوسی به آنان اهدا می‌شود.

مروارید بیان کرد: مصاحبه با فردوسی شناسان و انتشار در رسانه‌ها و فضای مجازی، انتشار کلیپ‌های مرتبط با فردوسی و شب شعرهای مجازی، اکران تصاویر مفاخر و فردوسی شناسان در فضاهای شهری از جمله برنامه‌هایی است که دراین ایام برگزار می‌شود.

وبینار همایش تخصصی بزرگداشت فردوسی خرداد ماه برگزار می‌شود

در ادامه عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان نیز گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور و شیوع بیماری کرونا، همچنین همزمانی روز ملی بزرگداشت فردوسی با ایام شهادت امام اول شیعیان(ع) برنامه همایش تخصصی بزرگداشت روز ملی فردوسی 5 و 6 خرداد ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

جعفر یاحقی در خصوص اساتید حاضر در این وبینار بیان کرد: 9 سخنران در این ویبنار مقالات خود را ارائه می‌دهند که 7 نفر از اساتید داخل کشور و 2 نفر از اساتید خارج از کشور سخنرانی می‌کنند، سرفرازی سردیس‌ها و تندیس‌ها عنوان سخنرانی اینجانب در ویبنار است، دکتر میرجلال الدین کزازی، «کدیور و سیاهی» دکتر ابوالقاسم اسماعیل‌پور، «پرده‌خوانی داستان‌های شاهنامه و خاستگاه مانوی آن» دکتر بهمن نامور مطلق،  «تصویر شرارت و شقاوت در داستان‌های شاهنامه» پرفسور آنا کراسناولسکا از لهستان، «آغاز آشنایی مردم لهستان با شاهنامه» دکتر حسن آبادی از سوئد، «نگاره‌های ترجمه ترکی شاهنامه» دکتر قطب الدین صادقی، «جاودانگی فردوسی» دکتر فرزاد قایمی، «نگاهی دیگر به فرجام کار رستم» و دکتر فاطمه ماه‌وان، «فتوکلاژ در نگاره‌های شاهنامه» سخنرانان این همایش هستند.

وی اضافه کرد: سعی می‌کنیم بعد از همایش سخنرانی‌ها در دسترس عموم قرار گیرند که همه بتوانند از این سخنرانی‌ها استفاده کنند، آدرس مجازی حضور در این ویبنار هم منتشر می‌شود که علاقمندان بتوانند در همایش شرکت کنند، نحوه برگزاری این همایش از طریق فضای مجازی متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول