اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

توزیع بسته حمایتی بین بیماران نیازمند دیابتی در همدان

رئیس انجمن دیابت همدان از توزیع بسته‌های حمایتی بین بیماران نیازمند مبتلا به دیابت در همدان خبر داد.

توزیع بسته حمایتی بین بیماران نیازمند دیابتی در همدان

ناهید کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از تهیه اقلام بهداشتی برای بیماران عضو انجمن دیابت استان به منظور پیشگیری از بیماری کرونا خبر داد و اظهار کرد: اقلامی به قیمت نرخ دولتی تهیه و با اطلاع‌رسانی نسبت به نحوه دریافت، در اختیار بیماران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های آموزشی در کنترل بیماری کرونا از طریق فضای مجازی در اختیار بیماران قرار گرفته است گفت: برای بیماران نیازمند بسته معیشتی تهیه و توزیع شده است.

رئیس انجمن دیابت همدان با بیان اینکه تقریبا ۷۰ نفر از بیماران نیازمند شناسایی شده که اقلام غذایی در اختیار تعدادی قرار گرفته و پیگیر هستیم تا بقیه نیز بهره‌مند شوند افزود: تعدادی از بیماران سرپرست خانوار و نیازمند را به کمیته امداد معرفی کرده‌ایم تا زیرپوشش حمایتی این مجموعه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه قریب به یک‌هزار و ۸۰۰ بیمار دیابتی عضو انجمن دیابت استان هستند خاطرنشان کرد: تعدادی از بیماران بدون اینکه عضو انجمن باشند، با این مجموعه فعالیت دارند و می‌توان گفت که قریب به ۵ هزار بیمار دیابتی در استان باشد.

کوثری با اشاره با اینکه اتوبوس غربالگری و آموزش دیابت در همدان به دلیل بیماری کرونا وارد پارکینگ شده و فعلا فعالیت ندارد گفت: اسفندماه سال گذشته دیگر اتوبوس را غیرفعال کردیم.

وی با اشاره به اینکه اسفندماه سال گذشته به دنبال برگزاری همایشی به مناسبت روز جهانی «کلیه» با دعوت از دکتر زرنگار بودیم که به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد بیان کرد: در حال حاضر به منظور کنترل بیماری کرونا اکثر آموزش‌ها غیرحضوری و از طریق فضای مجازی است.

رئیس انجمن دیابت همدان با اشاره به اینکه بیماران از طریق تماس تلفنی مشاوره‌هایی را دریافت می‌کنند گفت: مبتلایان به دیابت جزو گروه‌های حساس در معرض بیماری کرونا هستند که آموزش‌هایی را نسبت به درخانه ماندن آنها و انجام اقدامات لازم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تعدادی از بیماران مبتلا به دیابت در استان نیز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند افزود: سیستم ایمنی این بیماران ضعیف است و اگر مراقبت نکنند به شدت درگیر بیماری کرونا خواهند شد.

کوثری رعایت نکات بهداشتی و اجتماعی را از سوی بیماران مبتلا به دیابت مهم عنوان کرد و خواستار توجه به این موضوع شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول