اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

جنگ بین آیبا و فدراسیون بوکس هند بالا گرفت/اتحادیه جهانی متهم شد، هند بدهکار

فدراسیون بوکس هند اتحادیه جهانی را متهم کرد که قبل از فسخ قرارداد با کشور دیگری برای میزبانی مسابقات 2021 وارد مذاکره شده است.

جنگ بین آیبا و فدراسیون بوکس هند بالا گرفت/اتحادیه جهانی متهم شد، هند بدهکار

به گزارش خبرگزاری فارس، فدراسیون بوکس هند اتحادیه جهانی (AIBA) را متهم کرد که آنها قبل از پایان دادن به قرارداد هندی‌ها برای مسابقات قهرمانی جهان در سال 2021، پیشنهادات دیگر کشورها را برای میزبانی بررسی کرده‌اند.

زمانی که آیبا تصمیم گرفت میزبانی مسابقات جهانی مردان در سال 2021 را از هند گرفته و به صربستان بدهد، جنگ لفظی بین اتحادیه جهانی و فدراسیون بوکس هند آغاز شد.

این موضوع مطرح شده که فدراسیون بوکس هند هزینه میزبانی را در بخش توافقات صورت گرفته پرداخت نکرده است. فدراسیون بوکس هند بعد از این اتفاقات بیانیه‌ای علیه آیبا صادر و این سازمان را متهم به اتخاذ تصمیم شتابزده و بدون مشورت کرده است.

اتحادیه جهانی در واکنش به این اقدامات پاسخ داد که آنها هیچ چاره‌ای نداشتند جز اینکه حق میزبانی را از دهلی بگیرند.

محمد موستاهسان رئیس آیبا در گفت‌وگو با Times of India اوایل هفته جاری جزئیات بدهی‌های مالی هند با این اتحادیه را فاش کرد.

وی در این باره اظهار داشت: مبلغ قرارداد منعقد شده بین اتحادیه جهانی و هند برای میزبانی مسابقات جهانی مردان مبلغ 4 میلیون دلار بوده است که توافق شد در قسط اول هند مبلغ 2 میلیون دلار تا اول دسامبر 2019 (10 آذر 98) پرداخت کند.

وی افزود: وقتی فدراسیون هند این قسط را با وجود ایمیل‌ها و تذکرات متعدد پرداخت نکرد ما تصمیم گرفتیم جریمه 500 هزار دلاری را به عنوان بخشی از قرارداد در نظر بگیریم. حالا آنها باید این مبلغ را پرداخت کنند.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که فدراسیون بوکس هند اظهارات دیگری دارد.

یک مقام رسمی فدراسیون بوکس هند در این باره عنوان کرد: در تاریخ 21 نوامبر (30 آبان) اتحادیه جهانی بدون اطلاع ما شرایط میزبانی کشورهای دیگر را بررسی کرده است. آنها حتی تا تاریخ اول دسامبر(10 آذر) هم صبر نکردند، تاریخی که ما باید قسط اول را پرداخت می‌کردیم.

وی افزود: ما در حال تهیه پول بودیم اما آیبا بدون مشورت تصمیم گرفت. طبق قرارداد یک فدراسیون که میزبانی را برعهده می‌گیرد برای پرداخت نهایی یک مهلت 30 روزه خواهد داشت. در صورت عدم پرداخت قرارداد فسخ می‌شود. وقتی ما اول دسامبر پول را پرداخت این موضوع باید 30 روز تمدید می‌شد.

آیبا همچنین مدعی شده هند در سال 2018 که میزبانی مسابقات جهانی زنان را برعهده داشت مبلغ 360 هزار دلار را پرداخت نکرده است.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول