اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

منابع گرانسنگ همسایه «بردخون»/ فرصتی ایده آل توسعه شهری

شهر بردخون در حاشیه منابع و سرمایه‌های ارزشمند و گرانسنگی قرار دارد.

منابع گرانسنگ همسایه «بردخون»/ فرصتی ایده آل توسعه شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، بیش از یک سال از آغاز فعالیت شهردار جدید بردخون می‌گذرد، در این مدت شاهد اقدامات و تغییرات مناسبی در زمینه عمران شهری بودیم و طرح‌ها و پروژه‌هایی کلید خورده که امید می‌رود با تکمیل آن، تحولات اساسی در شهر ایجاد شود.

بردخون شهری از توابع شهرستان دیّر استان بوشهر با سابقه‌ای درخشان و گذشته‌ای همراه با افتخار در کشور است که بزرگان زیادی در خود پرورش داده و اگر نسل جدید از تلاش و فعالیت گذشتگان الگو بگیرد بی‌شک آینده روشنی در انتظار است.

بردخون از سال 1379 به شهر تبدیل شد و شهرداری  فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت شهرداران و پرسنل شهرداری با همراهی شوراهای اسلامی خدمات زیادی داشته‌اند که وضعیت امروز آن نشان از میزان تلاش مسؤولان سابق و فعلی است.

عبدالخالق قایدی شهردار فعلی بردخون که عنوان جوان‌ترین شهردار استان را دارد در یک سال گذشته فعالیت‌هایی را آغاز کرده و می‌کوشد تا پایان مسؤولیت به وظایف ذاتی خود و خواسته‌های مردمی عمل کند.

وی می‌گوید: عملیات 10 هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت کوچه‌ها و معابر شهر بردخون با اعتبار بیش از هفت میلیارد ریال آغاز شده و امید داریم تا پایان سال، آسفالت تمامی کوچه‌هایی که بیش از 70 درصد سکونت دارند به اتمام برسد.

قایدی افزود: همزمان بهسازی ورودی شهر از سمت جنوب غربی با اعتبار پنج میلیارد ریال شروع شده که انتظار می‌رود با تکمیل و بهره‌برداری، چهره ورودی شهر زیباتر از گذشته شود.

شهردار بردخون که دغدغه مردم و جوانان را دارد، اضافه کرد: با توجه به عدم توزیع مناسب خدمات رفاهی در شهر، زمینی به مساحت دو هزار متر در جنوب شهر برای احداث زمین چمن مصنوعی و بوستان محله‌ای تملک شده که عملیات اجرایی آن آغاز کردیم و تلاش می‌شود در هفته دولت هدیه‌ای کوچک به همشهریان در این منطقه بدهیم.

وی با تشریح ویژگی‌هایی این پروژه گفت: برای زیرسازی چمن سه میلیارد ریال پیش‌بینی شده که هزار مترمربع آن زمین مینی فوتسال با اعتبار پنج میلیارد ریال احداث خواهد شد.

قایدی که نسبت به آینده شهر امیدوار است، بیان می‌کند: عملیات پیاده رو‌سازی خیابان امام خمینی به میزان دو هزار مترمربع با اعتبار دو میلیارد ریال در حال انجام است و فضای سبز ورودی از سمت شمال شهر در آستانه عقد قرارداد و شروع عملیات است.

 

 

شهردار بردخون با بیان اینکه برنامه‌های زیادی داشتیم اما به دلیل شرایط بیماری کرونا و اقتصاد کشور قادر به اجرای آن نیستیم، تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم امسال در انجام فعالیت‌های عمرانی و کسب درآمدهای پایدار خدمات ماندگاری به آنان داشته باشیم.

بردخون سرمایه‌ها و منابع ثروت فراوانی دارد و کوه، دریا، معادن، کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی، محیط زیست و مهم‌تر از همه، سرمایه انسانی گرانسنگی دارد که اگر از آنها بهره ببریم، در زمانی کوتاه به منطقه‌ای آباد و زیبا تبدیل خواهد شد.

کشاورزی امروز بردخون با همه مشکلات و کمبودها یکی از منابع درآمدی است که توانسته بازار کار مناسبی ایجاد کند و باعث جذب افراد زیادی از سراسر کشور شود.

صید و صیادی با وجود همه نامهربانی‌ها و عدم تکمیل اسکله خورخان باز یکی از سرمایه‌های ارزشمند برای مردم این دیار است تا با سختی و دشواری کسب درآمد کنند.

شهر بردخون در حاشیه این منابع و سرمایه‌ها قرار دارد و مسؤولان شهری همراه با مدیران اجرایی بخش می‌کوشند آینده بردخون بهتر از گذشته و امروز باشد که این مهم با حمایت مردم رنگ واقعیت خواهد گرفت.

گزارش: نامجو زحمتکش

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول