اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

قلع و قمع ۹۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در فردیس

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تعداد 97 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی منطقه فرخ آباد، مشکین دشت و شهرک الهیه قلع و قمع شد.

قلع و قمع ۹۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در فردیس

علیرضا بدری، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، گفت: حسب دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس و در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها،  تعداد 97 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی منطقه فرخ آباد، مشکین دشت و شهرک الهیه قلع و قمع شد.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم طرح قرارگاه حفظ و صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان فردیس  بیش از ۱۱ هکتار از اراضی زراعی و باغی به حالت اولیه بازگردانده شد، افزود:   تعداد۹۷ مورد تغییر کاربری غیر مجاز شامل ۵۵مورد دیوارکشی، ۸ مورد فنس کشی، ۱۶  مورد بنا، ۴ مورد آلاچیق، ۱۱ مورد استخر و  ۱۲ مورد محوطه سازی، قلع و قمع و 11/1 هکتار از اراضی کشاورزی به وضع سابق اعاده شد. 

رئیس جهاد کشاورزی فردیس  مدیریت کارآمد در راستای بهره‌برداری بهینه، حفظ و صیانت از اراضـی کشاورزی و تامین امنیت غذایی نسل حاضر و آینده از مهمترین وظایف جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی همواره یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات فراروی بخش کشاورزی بوده و حفظ کاربری این اراضی از جمله فاکتورهای اساسی تامین‌کننده پایداری بخش کشاورزی است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون «حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها» کلیه مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون این قانون، اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه بر قلع و قمع بنا، به‌ پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به ‌قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده‌ است؛ محکوم و در صورت تکرار جرم، به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک ماه تا 6 ماه محکوم می‌شوند. 

بدری با اشاره به سوء استفاده افراد سودجو از افزایش قیمت اراضی و بهره‌برداری بی‌رویه،  تغییر کاربری، فروش و واگذاری اراضی باغی و کشاورزی، این امر را آسیبی  جدی  بر تولید محصولات کشاورزی دانست و تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فردیس با حمایت نهادهای ذیربط عزم جدی برای برخورد با متخلفین دارد و به کلیه  متصرفین هشدار می دهد؛ از هرگونه اقدام مغایر با قانون پرهیز کنند تا از  آسیب به سرمایه های ملی و شخصی جلوگیری شود.

وی همچنین از   شهروندان به ویژه کشاورزان خواست که از خرید املاک فاقد مجوز خودداری  و قبل از انجام هر معامله، موارد را از مراجع ذیربط استعلام کنند. همچنین شهروندان محترم  در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز مراتب را از طریق سامانه 131 به جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

گفتنی است این طرح امروز چهارشنبه با حضور رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب،فرمانده انتظامی شهرستان فردیس و ماموران نیروی انتظامی، عوامل جهاد کشاورزی و شهرداری‌های فردیس و مشکین دشت انجام شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول