اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

تلاش آمریکا برای احیای «معامله قرن» از دروازه عراق

سخنگوی عصائب اهل الحق عراق گفت: آمریکا سعی دارد برخی مناطق عراق را به دروازه‌هایی برای اجرایی شدن طرح «معامله قرن» و طرح غرب الانبار تبدیل کند.

تلاش آمریکا برای احیای «معامله قرن» از دروازه عراق

به گزارش گروه سایر رسانه های خبرگزاری فارس؛ محمود الربیعی، سخنگوی عصائب اهل الحق با اشاره به جابه‌جایی نیروهای آمریکایی در عراق گفت: بر اساس اطلاعاتی که از منابع خود در مناطق فعالیت تروریست‌ها به دست آورده‌ایم و تصاویری که تهیه شده، همکاری آمریکایی‌ها و تروریست‌ها اثبات شده است. آمریکا سعی دارد برخی مناطق عراق را به دروازه‌هایی برای اجرایی شدن طرح «معامله قرن» و طرح غرب الانبار تبدیل کند، بر اساس این طرح فلسطینی‌هایی که در معامله قرن به آنان اشاره شده در مناطق غربی استان الانبار اسکان داده خواهند شد. این مناطق و خصوصاً مناطق نزدیک به «التنف» و مرز سوریه ــ اردن و عراق مناطقی هستند که آمریکا در آنها فعالیت دارد و تلاش می‌کند تروریست‌ها را از سوریه وارد عراق کند.

به‌گفته محمود الربیعی، آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند کنترل مناطق یادشده را در دست بگیرند تا با امن کردن آنها طرح معامله قرن را اجرایی کنند. این اقدامات متأسفانه با همکاری برخی طرف‌های عراقی که مدتها است با آمریکایی‌ها همکاری می‌کنند و به‌دنبال منافع شخصی خود هستند در حال پیگیری است.

وی افزود: آمریکایی‌ها سعی می‌کردند به حضور خود در عراق  با جلب نظر دولت و مردم عراق مشروعیت ببخشند اما جنایتی که مرتکب شدند این تلاش‌ها را قاطعانه به شکست کشاند و آنان باید از عراق خارج شوند.ممکن است در خروج از عراق تعلل کنند و در مناطقی که کمی از دسترس نیروهای مقاومت دور است مستقر شوند اما این بدان معنی نیست که مقاومت به آنان دسترسی نداشته باشد و در صورت لزوم مجدداً به مقاومت مسلحانه روی خواهیم آورد.

الربیعی در پایان با اشاره به مصوبه پارلمان عراق در خصوص خروج نیروهای خارجی از خاک این کشور تصریح کرد: واشنگتن مجبور است به تصمیم پارلمان عراق مبنی بر خروج تمام نیروهای خارجی از خاک کشور احترام بگزارد و آن را عملی کند، زیرا این مسئله خواسته ملت عراق و نیروهای مقاومت است. آنان با جنایتی که علیه فرماندهان مقاومت در فرودگاه بغداد مرتکب شدند، باید از عراق خارج شوند. آمریکایی‌ها در برابر این واقعیت قرار گرفته‌اند که باید از عراق خارج شوند و این مسئله را به‌خوبی درک می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول