اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اجرای 11طرح تحقیقاتی در حوزه مامایی در جنوب کرمان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از اجرای 11 طرح تحقیقاتی در زمینه مامایی و زنان با حمایت مالی این معاونت خبر داد.

اجرای 11طرح تحقیقاتی در حوزه مامایی در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فاطمه سیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 11 پروژه تحقیقاتی در زمینه مامایی و زنان از رشد طرح‌های تحقیقاتی در بخش مامایی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری 2 طرح تحقیقاتی در حوزه مامایی در معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصویب شده و هم اکنون در حال اجرا هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر به‌روزبودن تحقیقات در معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تاکید کرد و گفت: در شرایط کرونایی اعضاء هیأت علمی مامایی این دانشگاه دو طرح تحقیقاتی در زمینه کووید 19 را با موضوع بررسی پیامدهای پری ناتال در زنان مبتلا به کووید 19 و بررسی وضعیت سلامت روان در مادران باردار بستری در بخش‌های کرونا به تصویب رسانده‌اند که هم اکنون در حال اجرا است.

وی ضمن تبریک روز ماما اظهار کرد: 15 اردیبهشت مصادف با 5 ماه می میلادی روز جهانی ماما نام‌گذاری شده است و این فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت و جایگاه مامایی در نظام سلامت ملی و تجلیل و قدرانی از خدمات خالصانه و زحمات بی‌شائبه این قشر صبور و مخلص است.

 سیدی، شغل مامایی را خالق یکی از باشکوه‌ترین لحظات زندگی عنوان کرد و این روز را به تمامی اعضای جامعه مامایی سراسر کشور تبریک گفت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: جامعه مامایی به‌عنوان یکی از اعضای خانواده پزشکی کشور، به واسطه مهارت، دانش و ایثار خود همواره نویدبخش حیات، نشاط و سلامت برای خانواده‌های ایرانی بوده و با توفیقات چشمگیر و خدمات ارزنده به‌ویژه در سالهای اخیر در جهت تأمین سلامت مادر و کودک مایه مباهات نظام سلامت به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/۲۶۵۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول