اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مسؤول امور قراردادهای قطار شهری کرمانشاه گفت: براساس مصوبه سفر ریاست جمهوری، فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه باید در سال 1400 به بهره‌برداری برسد که امیدواریم این امر محقق شود.

فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، احسان مهرابی در جریان بازدید خبرنگاران از ایستگاه مونوریل میدان آزادی، اظهار داشت: پروژه مونوریل کرمانشاه از سال 93 به قطار شهری (مترو سبک) تغییر پیدا کرد که در خیلی از شهرهای کشور وجود دارد با این تفاوت که در پروژه قطار شهری کرمانشاه، بخشی از کار روی زمین و بخشی از آن در زیر زمین قرار دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه شامل دو فاز، شامل فاز اول از میدان معلم تا میدان آزادی و فاز دوم از میدان آزادی تا میدان فردوسی است، گفت: از نظر عمرانی سازه روگذر 95 درصد و تونل 1.5 کیلومتری آن نیز 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت کلی پروژه با در نظر گرفتن میزان تجهیزات، ناوگان و سایر سیستم‌ها 25 درصد است.

مسؤول امور قراردادهای قطار شهری کرمانشاه اعلام کرد: ایستگاه قطار شهری میدان آزادی به صورت رو باز خواهد بود و از چهار سمت امکان دسترسی به آن وجود دارد و می‌تواند محلی برای تجمعات و برگزاری همایش‌ها باشد.

مهرابی عنوان کرد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های شهردار کرمانشاه با سازمان برنامه و بودجه بسیاری از مشکلات این پروژه حل شده است به زودی حجم بسیاری از اعتبار برای این پروژه به کرمانشاه وارد می‌شود.

وی در پایان گفت: براساس مصوبه سفر ریاست جمهوری فاز اول این پروژه باید در سال 1400 به بهره‌برداری برسد، البته پیش‌بینی ما نیز همین است که امیدواریم این امر محقق شود.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول