اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نجات مرد میانسال از عمق چاه 20 متری توسط نجاتگران آتش نشان اراکی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اراک گفت: مرد میانسالی که به علت نامعلومی به عمق 20 متری چاهی در اطراف روستای درمنک شهرستان فرمهین سقوط کرده بود، با تلاش آتش نشانان از عمق چاه بیرون آورده شد.

نجات مرد میانسال از عمق چاه 20 متری توسط نجاتگران آتش نشان اراکی

مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: صبح امروز مرد میانسالی که به علت نامعلومی به عمق 20 متری چاهی در اطراف روستای درمنک شهرستان فرمهین سقوط کرده و به طور معجزه آسایی از مرگ نجات یافته بود، با تلاش آتش‌نشانان از عمق چاه بیرون آورده شد.

وی تصریح کرد: در پی تماسی مبنی بر وقوع سقوط مرد میانسالی به عمق 20 متری چاهی در اطراف روستای درمنک شهرستان فرمهین با سامانه 125، با توجه به اینکه محل حادثه خارج از محدوده شهری بود، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک پس از هماهنگی‌های لازم بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه شماره یک (شهید نظری) واقع در کوی مصطفی خمینی را به محل حادثه واقع در شهرستان فرمهین، روستای درمنک رهسپار کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اراک گفت: به گفته خانواده این شخص، با تاریک شدن هوا و عدم پاسخگویی و در دسترس بودن تلفن همراهش، همگی به جستجو برای یافتن وی پرداخته که پس از یافتن خودروی او در اطراف یک گاوداری در بیرون از روستا و وجود چاه در آن حوالی، متوجه سقوط وی در عمق چاه می‌شوند.

آقازیارتی با اشاره به اینکه همکاران آتش‌نشانی فرمهین به علت کمبود تجهیزات قادر به انجام عملیات امداد نشده بودند، افزود: آتش‌نشانان با توجه به احتمال ریزش دیواره چاه، ابتدا ایمن‌سازی‌های لازم را انجام دادند و سپس با قرار دادن سه پایه نجات بر روی دهنه چاه، یکی از همکاران خود را با تجهیزات کامل به عمق چاه فرستاده تا مردی را که تا انتهای چاه سقوط کرده و در همان جا مصدوم و گرفتار شده بود نجات دهند.

وی با بیان اینکه در عمق این چاه، حدود  5/1 متر آب وجود داشت، اضافه کرد: این آتش‌نشان با احتیاط کامل و با همکاری سایر نیروهای عملیاتی، در حالی که هر آن ممکن بود دیواره چاه ریزش کند، به پایین چاه رفته و این شخص را از عمق چاه بیرون آورد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اراک خاطرنشان کرد: با توجه اینکه ساعات زیادی از زمان سقوط این فرد به داخل چاه می‌گذشت اما به طور معجزه آسایی از مرگ نجات یافته بود که با توجه به مصدومیت این مرد بی‌درنگ وی در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان انتقال یافت.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول