اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراض 10 کشور اروپایی به تل آویو/ الحاق کرانه باختری نقض آشکار قانون است

سفرای 10 کشور اروپایی با ارسال اعتراضی به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در زمینه الحاق کرانه باختری تاکید کردند که چنین اقدامی پیامدهای جدی برای ثبات منطقه در بردارد.

اعتراض 10 کشور اروپایی به تل آویو/ الحاق کرانه باختری نقض آشکار قانون است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه پنجشنبه شب از اعتراض رسمی سفرای 10 کشور اروپایی به رژیم صهیونیستی بابت طرح الحاق کرانه باختری خبر دادند.

منابع مطلع به پایگاه آکسیوس گفته‌اند سفرای 10 کشورهای اروپایی به رهبری انگلیس اوایل امروز درباره تصمیم رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری اعتراض رسمی خود را به وزارت خارجه  اسرائیل ارسال و تاکید کردند که الحاق بخش هایی از کرانه باختری منطقه را بی ثبات می‌کند .

این سفرا در نشستی بدین منظور گفتند که تشکیل کابینه ائتلافی در اسرائیل یک گام مهم است، اما آنها به شدت نگران بخشی از توافقی هستند که بر اساس آن زمینه را برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری  به اسرائیل فراهم می کند.

بر اساس این گزارش، سفیران 10 کشور اروپایی به یک مقام وزارت خارجه رژیم اسرائیل گفتند که الحاق هر بخشی از کرانه باختری توسط اسرائیل، نقض آشکار قوانین بین المللی است و پیامدهای جدی برای ثبات منطقه در بر دارد.

یک گزارش تخصصی منتشر شده توسط سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز تایید می‌کند که تصمیم رهبران کابینه ائتلافی پیش روی رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک‌های کرانه باختری و منطقه الاغوار  به سرزمین‌های اشغالی، فی البداهه و بدون برنامه ریزی قبلی نبوده است بلکه این قضیه در یک تیم کاری مشترک آمریکا و اسرائیل  که برای اجرای معامله قرن تشکیل شده مورد توافق قرار گرفته بود.

این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد آماده است تا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را به رسمیت بشناسد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول