اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران در اغلب شهرها و تگرگ در برخی استان‌ها از 10 اردیبهشت/ لزوم مدیریت آب سدها

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده در اغلب مناطق کشور بارش باران و در برخی استان‌ها بارش تگرگ پیش‌بینی شده است، گفت: ضرورت دارد مردم از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند، ضمن آنکه مدیریت آب سدها و اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ محصولات کشاورزی در دستورکار باشد.

باران در اغلب شهرها و تگرگ در برخی استان‌ها از 10 اردیبهشت/ لزوم مدیریت آب سدها

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد داریم، همچنین در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: امروز همچنین در نوار شمالی کشور بارش باران و رعد و برق ادامه دارد. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه 10 اردیبهشت در غرب کشور و همچنین شمال‌شرق بارش باران، رعد و برق و رگبار باران به همراه وزش باد پیش‌بینی شده است که شدت بارش‌ها فردا در استان‌های همدان، زنجان، قزوین و شرق کرمانشاه است. در این مناطق پدیده تگرگ دور از انتظار نیست. 

ضیائیان گفت:‌ روز پنج‌شنبه 10 اردیبهشت در اغلب مناطق کشور غیر از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه در خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، لرستان، فارس، استان مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، شمال کرمان و شمال یزد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌سامانه بارشی مذکور روز جمعه 12 اردیبهشت در شمال کشور و شمال‌شرق فعال خواهد بود و به تدریج از کشور خارج می‌شود. 

وی گفت:‌ روز شنبه 13 اردیبهشت سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود که موجب بارش در غرب و سپس مرکز و شرق کشور خواهد شد و روز یکشنبه 14 اردیبهشت در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب‌شرق بارش خواهیم داشت. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش‌ها روز یکشنبه 14 اردیبهشت در غرب و جنوب‌غرب خواهد بود. 

وی بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان گفت:‌ امروز در تهران آسمان نیمه‌ابری و جهت باد شمال‌‌غربی است. نم نسبی امروز در پایتخت 32 درصد، دید افقی بیش از 10 کیلومتر و سرعت باد 25 کیلومتر بر ساعت است. 

وی همچنین بیان کرد:‌ از روز آینده رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و رخداد تگرگ در استان‌های قزوین، زنجان، همدان، شمال استان مرکزی، کردستان و شمال کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز پنج‌شنبه نیز در استان‌های خر اسان شمالی، خراسان رضوی، فارس،‌کرمان، یزد، لرستان، خوزستان و در استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه در این مناطق محتمل است که توصیه می‌شود از توقف در کنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها خودداری شود. مدیریت آب سدها در دستورکار باشد و اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ محصولات کشاورزی دنبال شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول