جبار کوچکینژاد امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به آموزش مجازی دانشآموزان در آموزشوپرورش، اظهار کرد: پیامرسان شاد بهعنوان یکی از راهکارهای وزارت آموزشوپرورش برای آموزش مجازی دانشآموزان، نتوانست همه دانشآموزان تحت پوشش خود را در بربگیرد.
وی با اشاره به برخی از گمانهزنی و اظهارنظرها در خصوص امتحانات نهایی دانشآموزان بر اساس ۸۰ درصد از منابع آموزشی و ۲۰ درصد دیگر اختیاری، گفت: هنوز تصمیم نهایی برای امتحانات پایان سال دانشآموزان و میزان سؤالات منابع صورت نگرفته و اظهارنظرها یا پیشنهادی و یا صرفاً گمانهزنی است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همه دانشآموزان بهصورت برابر امکان بهرهمندی از آموزش مجازی را ندارند، افزود: این آموزش اقناعکننده نیست، حتی اگر ۷۰ درصد دانشآموزان هم آموزش ببینند باز ۳۰ درصد از دانشآموزان از آموزش برابر محرومند، لذا اثر دوگانه آموزش در سال تحصیلی آینده، نمایان میشود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد خود به وزیر برای اعلام پایان سال تحصیلی، تصریح کرد: میتوان یک ماه قبل از ورود به پایه بالاتر بهصورت پیشنیاز به دانشآموزان آموزش داد تا همه دانشآموزان از آموزش برابر بهرهمند شود، برای مثال اگر ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر را زمان گذراندن دوره پیشنیاز دانشآموزان قرار داده تا بعد از گذراندن آن به مقطع بالاتر بروند، قطعاً مشکلی پیش نخواهد آمد.
کوچکی نژاد با اشاره به دغدغه داوطلبان کنکور برای برگزاری این آزمون سراسری، افزود: معمولاً دانشآموزان پایه دوازدهم، دروس خود را تا اسفند تمام کرده و باقی آن خود را برای کنکور آماده میکردند بنابراین بیشترین دغدغه در نحوه برگزاری است که نیازمند بررسی جامعی است.
وی با بیان اینکه وزارت علوم و دانشگاهها نیز در ایام تعطیلی، آموزش را تعطیل نکرده و دانشجویان در حال آموزشاند، گفت: وضعیت آموزش دانشگاه با آموزشوپرورش متفاوت است دانشجویان با آشنایی با سرفصلها، روند آموزشی را ادامه میدهند، اما آموزش در آموزشوپرورش متکی به معلم و دانشآموز است.
انتهای پیام/۸۴۰۰۷