اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اتفاق تازه‌ای در کار نبود/ سپاهان بازنده بزرگ بازی با پرسپولیس

کمیته استیناف رأی کمیته انضباطی مبنی بر بازنده اعلام شدن سپاهان در دیدار با پرسپولیس را تأیید کرد تا مجموعه سپاهان بازنده بزرگ بازی با پرسپولیس لقب بگیرند.

اتفاق تازه‌ای در کار نبود/ سپاهان بازنده بزرگ بازی با پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس روز 4 اسفند ماه قرار بود در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به مصاف یکدیگر بروند اما این بازی بنا به دلایلی برگزار نشد.

در روز‌هایی که کرونا به تازگی خبرساز شده بود، شب قبل از بازی صحبت‌هایی در مورد این‌که بازی بدون حضور هواداران برگزار شود انجام شد و سپس روز بازی این موضوع به صورت رسمی اعلام شد؛ تصمیمی که خشم و عصبانیت هواداران سپاهان را در پی داشت که زمینه‌ساز اتفاقات بعدی شد.

قلعه‌نویی: دوست داریم تماشاگران‌مان در بازی با پرسپولیس ببینیم

البته امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی در مورد این تصمیم احتمالی گفت: خواهشم این است که دولتمردان این مسأله را جدی بگیرند و با این موضوع شوخی نکنند. حداقل یکی از کارهایی که می‌توانستند بکنند این بود وقتی این اتفاق افتاد پروازهای چین را کنسل می‌کردند اما با این حال ما قانون‌مند هستیم ولی نمی‌دانم چرا در این چند وقت اخیر در مورد سپاهان کم‌لطفی می‌شود؛ پارسال بازی با ذوب‌آهن ما را برداشتند حق ما این بود که قبل از عید بازی کنیم اما در فروردین بازی کردیم، در جام حذفی هم بلاتکلیف هستیم، تاریخ دادند که این بازی انجام نشد، اما باز ما قانون‌مند هستیم و هرچه قانون بگوید و اینجا هم نظر مدیریت باشگاه است، ما دوست داریم بعد از این همه مدت که تماشاگران‌‌مان را ندیده‌ایم در این بازی آن‌ها را ببینیم.

روز بازی رسید و در حالی‌که اعضای تیم سپاهان باید ساعت ۱۴:۰۰ هتل محل اقامت خودشان را ترک و به سمت ورزشگاه حرکت می‌کردند، اما به دلیل ازدحام هواداران و ممانعت آن‌ها از خروج زردپوشان، اعضای این تیم در هتل ماندند و قادر به خروج برای عزیمت به سمت ورزشگاه نقش جهان نبودند.

امیر قلعه‌نویی سرمربی و مهدی کیانی کاپیتان سپاهان گفت‌و‌گویی را با هواداران جمع شده مقابل در هتل انجام دادند اما آن‌ها حاضر به باز کردن درب هتل نشدند و اجازه خروج به بازیکنان تیم سپاهان را ندادند.

بالاخره و با ورود نیروهای انتظامی اتوبوس سپاهان ساعت ۱۶:۰۷ هتل محل اقامت خود را به سمت ورزشگاه نقش جهان ترک کرد و حدود ۱۶:۳۰ به نقش‌جهان رسید اما به مراسم آغازین بازی نرسید و از همین رو بازیکنان پرسپولیس ابتدا زمین و سپس ورزشگاه را ترک کردند و در نهایت بازی برگزار نشد.

پرسپولیسی‌ها خود را برنده بازی می‌دانستند

از همان دقایق ابتدایی بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس خود را برنده این دیدار اعلام کردند و در سمت مقابل سپاهانی‌ها معتقد بودند که بازی باید تکرار شود؛ اما کمیته انضباطی حرف آخر را زد و سپاهان را بازنده اعلام کرد.

کمیته انضباطی فوتبال بعد از بازی هفته بیست و یکم لیگ برتر رأی خود را درباره دیدار برگزار نشده سپاهان و پرسپولیس صادر کرد‌ که ضمن بازنده اعلام کردن تیم سپاهان با نتیجه ۳ به صفر در بازی مقابل تیم پرسپولیس، باشگاه سپاهان به پرداخت مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

بازنده اعلام شدن در بازی مقابل پرسپولیس صدرنشین که نقش مهمی در تعیین قهرمان لیگ برتر داشت به مذاق سپاهانی‌ها خوش نیامد و آن‌ها نسبت به رأی کمیته انضباطی اعتراض کردند؛ هفته گذشته جلسه‌ای در کمیته استیناف برگزار شد و سرپرستان و مدیران حقوقی دو باشگاه صحبت کردند و دلایلشان را مطرح کردند؛ مسؤولان سپاهان اعلام کردند که مدارک و فیلم‌های جدیدی ارائه کرده‌اند که می‌تواند رأی را به سود آن‌ها صادر کند اما این اتفاق نیفتاد.

مدارک جدید سپاهانی‌ها چیزی را عوض نکرد

روز گذشته اعضای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال برای اعلام رأی نهایی دیدار سپاهان و پرسپولیس جلسه شور گذاشتند و در پایان این جلسه رأی کمیته انضباطی را تأیید کردند.

بر همین اساس رأی کمیته استیناف در خصوص اعتراض سپاهان به رأی کمیته انضباطی این‌گونه اعلام شد که نتیجه ۳ بر صفر این بازی که توسط کمیته انضباطی اعلام شده بود تأیید و جریمه ۱۵۰ میلیون باشگاه سپاهان هم تأیید شد، ضمن اینکه کمیته انضباطی، سپاهان را از بلیت‌فروشی پنجاه درصدی در اولین میزبانی خود پس از آن مسابقه محروم کرده بود، اما آن قسمت مربوط به محرومیت سپاهان از بلیت‌فروشی پنجاه درصدی را از محرومیت‌های این تیم حذف شد.

در همان روز‌های ابتدایی بعد از این برگزار نشدن بازی سپاهان پرسپولیس، مسعود تابش مدیر عامل باشگاه سپاهان استعفا داد؛ استعفای تابش در حالی رخ داد که فشار هواداران در پی اتفاقات بازی با پرسپولیس زیاد شده بود.

البته به نظر رسید یک جابجایی ساده در رأس باشگاه سپاهان رخ داد، رئیس هیأت مدیره سرپرست شد و مدیر عامل بعد از استفعا همچنان عضو هیأت مدیره باقی ماند تا در تصمیمات دخیل باشد؛ البته این کار به ظاهر ساده توانست به خوبی حواشی ایجاد شده را از بین ببرد.

بعد از مدیر عامل باشگاه نوبت به قلعه‌نویی رسید

این قضیه دامن امیر قلعه‌نویی را نیز گرفت و صحبت‌هایی در مورد کنار گذاشته شدن وی از سپاهان بر سر زبان‌ها افتاد که در ابتدا نیکفر در مورد اینکه آیا همکاری با قلعه‌نویی ادامه خواهد داشت یا این مربی در تابستان از سپاهان جدا می‌شود، عنوان کرد: این مسئله بستگی به کسب نتایج دارد و الان نمی‌شود در مورد آن صحبت کرد.

بعد از آن نیز روابط عمومی باشگاه سپاهان با انتشار متنی بر حمایت تمام قد این باشگاه از سرمربی زردپوشان را تاکید کرد و نوشت متاسفانه در پی انتشار خبری مبنی بر این‌که مدیران باشگاه سپاهان قصد داشتند بعد از اتفاقات دیدار سپاهان و پرسپولیس در اسفند ماه سال گذشته، با امیر قلعه‌نویی خداحافظی کنند، خاطرنشان می‌کند چنین موضوعی به هیچ وجه صحت نداشته و متاسفانه برخی در این ایام بدنبال جوسازی برای باشگاه سپاهان و امیر قلعه‌نویی هستند؛ این اطمینان را به مخاطبان عزیز و به ویژه هواداران پرشور سپاهان می‌دهیم که امیر قلعه‌نویی با باشگاه سپاهان قرارداد دارد و هیئت مدیره این باشگاه حمایت‌های لازم را کما فی‌السابق از ایشان انجام خواهد داد.

اما هنوز پای حمیدرضا عظیمیان، مدیر عامل کارخانه فولاد مبارکه در این ماجرا باز نشده است؛ عظیمیان که خود در جلسه پیش از فصل برای تصمیم‌گیری در مورد سرمربی سپاهان حضور داشت و با قلعه‌نویی برای فصل جاری به توافق رسید؛ عظیمیان در روز بازی با پرسپولیس نیز زودتر در ورزشگاه نقش‌جهان حضور داشت اما کاری از دستش برای رسیدن سپاهانی‌ها به ورزشگاه برنیامد.

حالا طلایی‌پوشان در فاصله ۱۰ امتیازی با پرسپولیس صدرنشین در رده دوم قرار گرفته‌اند، رده دومی که حتی ممکن است بعد از بازی عقب افتاده استقلال از دست برود؛ نایب‌قهرمان فصل گذشته که عزم خود را برای قهرمانی در فصل جاری جزم کرده بود شانس بسیار کمی برای رقم زدن این اتفاق دارد؛ البته سپاهان هنوز در جام حذفی شانس کسب یک قهرمانی را دارد.

باید دید واکنش بعدی مسؤولان سپاهان چه خواهد بود، آیا به دادگاه CAS شکایت می‌کنند که طبق گفته عضو کمیته استیناف حدود ۷۰۰-۸۰۰ میلیون تومان هزینه دارد یا خیر؛ البته شاید بهتر باشد مقصر اصلی این اتفاق از سوی باشگاه مشخص شود و جلوی چنین تصمیماتی که آبروی چندین ساله یک باشگاه و شهر را از بین می‌برد، گرفته شود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول