اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نوشیدن مواد ضدعفونی کننده دهها نیویورکی را روانه بیمارستان کرد

شماری از شهروندان نیویورکی به‌خاطر استعمال مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا دچار مسمومیت و روانه بیمارستان شدند.

نوشیدن مواد ضدعفونی کننده دهها نیویورکی را روانه بیمارستان کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با اینکه پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا مبنی بر استعمال مواد ضدعفونی کننده برای از بین بردن ویروس کرونا از سوی پزشکان رد شده است، شماری از شهروندان نیویورکی به‌خاطر خوردن این مواد روانه بیمارستان شدند.

به نوشته پایگاه خبری «ام‌اس‌ان»، مرکز کنترل سموم وزارت بهداشت آمریکا در نیویورک روز شنبه اعلام کرد از ۹ صبح روز پنجشنبه تا ۳ بعدازظهر روز جمعه، مجموعاً ۳۰ نفر به خاطر مسمومیت با مواد ضدعفونی کننده به بیمارستان منتقل شده‌اند.

این مرکز افزود، با این حال این موارد مصرف مواد ضدعفونی کننده، منجر به مرگ نشده‌اند و هیچ یک از مراجعین نیاز به بستری شدن نداشتند.

به گفته سخنگوی مرکز کنترل سموم، از میان این افراد ۹ نفر در اثر مصرف «لایزول» (نوعی پاک‌کننده قوی سطوح)، ۱۰ مورد در اثر مصرف مواد سفیدکننده و ۱۱ مورد در اثر مواد پاک‌کننده خانگی، دچار مسمومیت شدند.

این درحالی است در مدت زمان مشابه سال گذشته هیچ موردی از مسمومیت با لایزول گزارش نشده بود و تنها دو مورد مسمومیت به‌دلیل قرار گرفتن در معرض مواد سفیدکننده رخ داده بود.

روی آوردن نیویورکی‌ها به مواد ضدعفونی‌کننده پس از آن صورت گرفته است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در نشست خبری خود گفت: «مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می‌کند. ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن [ریه‌ها] را شستشو دهیم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود».

شمار زیادی از مقامات وزارت بهداشت و پزشکان آمریکایی بلافاصله این پیشنهاد ترامپ را خطرناک توصیف کردند و از مردم درخواست کردند به هیچ عنوان چنین روش‌هایی را در خانه امتحان نکنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول