اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

لزوم تعیین تکلیف معادن راکد استان/حمایت برای شروع مجدد یا ابطال پروانه

فعالیت معادن استان، پروژه‌های در دست مطالعه و اکتشاف، مشکلات و ارائه راه حل برای رفع آن‌ها، تامین اعتبارات برای ارتقای فعالیت معادن و تعیین تکلیف معادن متروکه و فاقد فعالیت در شورای معادن چهارمحال و بختیاری بررسی شد.

لزوم تعیین تکلیف معادن راکد استان/حمایت برای شروع مجدد یا ابطال پروانه

به گزارش خبرگزاری فارس از ‌شهرکرد، پیش از ظهر امروز اولین جلسه شورای معادن چهارمحال و بختیاری در سال جاری در محل سالن جلسات شهید مردانی استانداری برگزار شد.
پیگیری فعالیت معادن استان، بررسی پروژه‌های در دست مطالعه و اکتشاف، پیگیری مشکلات و ارائه راه حل برای رفع آن‌ها، بررسی تامین اعتبارات برای ارتقای فعالیت معادن و تعیین تکلیف معادن متروکه و فاقد فعالیت از موضوعات بحث شده در این جلسه بود.

استخراج 5 میلیون تن مواد معدنی از معادن استان

سجاد رستمی در ابتدای جلسه در خصوص فعالیت معادن استان گفت: در حال حاضر 91 معدن فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و 191 پروانه بهره‌برداری تا به امروز صادر شده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: از این معادن فعال استان در سال گذشته میزان 10هزار تن آرژریت و بوکسیت، 82 هزار تن مرمریت، 2میلیون و 800هزار تن سنگ لاشه، 33 هزار تن سنگ گچ، 75 هزار تن سیلیس، یک ملیون و 900هزار تن مواد اولیه سیمان استخراج شده که در مجموع 5 میلیون تن مقدار کل مواد معدنی استخراج شده از معادن چهارمحال و بختیاری بوده است.

احداث کارخانه فراوری مواد معدنی در استان در دستورکار سازمان صمت

وی ادامه داد: برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال جدید احیای معادن متروکه و فاقد فعالیت و واگذاری آن‌ها از طریق مزایده به  متقاضیان  و بحث دیگر احداث کارخانه فراوری مواد معدنی در استان است که دیگر نیاز به خروج مواد معدنی از استان نباشد که این مسئله باعث اشتغال‌زایی جوانان استان و کاهش ضایعات مواد معدنی استخراج شده از معادن و همچنین باعث کاهش تردد در سطح جاده‌ها و صرفه جویی چشمگیر در زمینه مصرف سوخت و ترافیک‌های جاده‌ای خواهد شد.

رستمی در جواب سوال استاندار مبنی بر توضیح پروژه‌های مطالعاتی، اکتشافی و در دست تولید و فرآوری گفت: درحال حاضر در زمینه مطالعاتی بحث معادن فسفات در لردگان، تولید کاغذ از سنگ آهک و مطالعات ژئوتوریسم در دست اقدام است و در زمینه اکتشاف، معادن مس،کبالت، سرب، روی در دامنه سبزکوه اردل و معادن طلا و مس در لردگان در دست فعالیت است و در زمینه برداشت فعالیت گنبد نمکی در شهرستان بازفت و معادن دلومیت در اردل و بروجن را شاهد هستیم .

گرانی ماشین‌های صنعتی کار معدن‌کاران را سخت کرده است

در ادامه سیدعبدالکریم کریمی در مورد مشکلات معدن‌داران گفت: تهیه ماشین‌های صنعتی برای شروع به کار و ادامه فعالیت معادن با توجه به وضعیت گرانی شدید آن‌ها کاری بسیار سخت برای معدن‌داران شده است.

رئیس خانه معادن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که مورد بی‌توجهی قرار گرفته تامین آب، برق، گاز و خدمات رفاهی در معادن استان است و مهمترین مورد برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد جاده عبور و مرور مناسب و آسفالت برای معادن است.

ضرورت تعیین تکلیف معادن راکد استان

در پایان اقبال عباسی گفت: معادن یکی از مهمترین بسترهای توسعه و رونق اشتغال در هر استانی است و یکی از مهمترین اقدامات باید تعیین تکلیف معادن متروک شده و فاقد استخراج و فعالیت در استان باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در جلسه بعدی شواری معادن استان 91 معدن راکد باید تعیین تکلیف شده و در صورت امکان برای شروع به کار مجدد حمایت شده و یا پروانه‌هایشان ابطال شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت توزیع اعتبارات تخصیص داده شده به اداره صنعت، معدن و تجارت در سال جاری تقویت زیرساخت‌ها و توسعه تولید معادن و کشاورزی است که این امر باعث تحقق جهش تولید و رشد و توسعه استان خواهد شد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول