اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مراقبت از چشم در برابر آسیب ناشی از خیره شدن به گوشی

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه شیوع کرونا باعث شده مردم زمان بیشتری را به صفحه موبایل و رایانه چشم بدوزند، توصیه‌هایی را برای پیشگیری از خشکی و آسیب چشم ارائه کرد.

مراقبت از چشم در برابر آسیب ناشی از خیره شدن به گوشی

بهروز اولیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: اکنون که به واسطه شیوع ویروس کرونا مردم مدت زمان بیشتری را در خانه به سرمی‌برند، استفاده از تلفن همراه، تبلت، تلویزیون و... افزایش داشته و این میزان چشم دوختن به صفحات مختلف مشکلاتی را برای افراد ایجاد می‌کند.

متخصص چشم پزشک توضیح داد: فرد در استفاده از گوشی یا لپ‌تاپ به مدت طولانی به سمت آن خیره می‌شود و کم  پلک می‌زند، این در حالی است که فرد در حالت عادی باید در یک دقیقه ۱۵ بار پلک بزند و در خیرگی زیاد تعداد دفعات پلک زدن کاهش می‌یابد، اشک چشم خشک می‌شود و به دنبال آن فرد دچار خستگی چشم، قرمزی و سوزش چشم می‌شود.

استفاده از گوشی و لپ‌تاپ در تاریکی برای چشم مضرتر است

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه استفاده از گوشی و لپ‌تاپ در تاریکی به دلیل افزایش خیرگی چشم باعث خشکی بیشتر چشم می‌شود و به مراتب آسیب‌زاتر است، افزود: برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی می‌توان کارهای مرتبط با این وسایل را در طول روز تقسیم‌بندی کرد.

اولیا عنوان کرد: فرد می‌تواند در هر ربع ساعت فعالیت با چشم عمدا پلک بزند و چند دقیقه از پنجره یا محلی که هست به مسافتی دورتر نگاه کند و سپس ادامه کار را انجام دهد، این کار باعث پخش شدن اشک در سطح چشم می‌شود و از ابتلای فرد به مشکلات چشمی جلوگیری می‌کند.

وی توصیه کرد: در صورت اذیت بودن، قرمز شدن و خشکی زیاد چشم می‌توان از مکمل‌های اشک مصنوعی استفاده کرد که باعث بهبود وضعیت چشم می‌شود و اینکه افراد در خانه بمانند و فقط در صورت وجود مشکل جدی و حیاتی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول