اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

تونل ضدعفونی و چیدمان خاص، تمهیدات مسجد ارک برای ماه رمضان/ ۲ راهکار برای دیگر هیأت‌ها

یک مداح اهل بیت (ع) گفت: این روزها روند شیوع کرونا به ثبات نسبی رسیده است که در پی آن بسیاری از مراکز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، بنابراین با رعایت نکاتی می‌توان جلسات مذهبی به‌ویژه نماز جماعت مساجد را در ماه رمضان برگزار کرد.

تونل ضدعفونی و چیدمان خاص، تمهیدات مسجد ارک برای ماه رمضان/ ۲ راهکار برای دیگر هیأت‌ها

جواد حیدری شاعر و مداح اهل بیت(ع) و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری قدیم الاحسان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: ماه رمضان هرساله فرصت معنوی برای انس بیشتر مؤمنان با خداوند بوده است که در این مسیر، مساجد و جلسات مذهبی همواره تسهیل‌گر این ارتباط بوده‌اند.

وی با اشاره به تعطیلی جلسات با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: این روزها روند شیوع این بیماری به ثبات نسبی رسیده است که در پی آن بسیاری از مراکز مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، برهمین اساس با رعایت نکاتی می‌توان جلسات مذهبی به‌ویژه نماز جماعت مساجد را برگزار کرد.

برگزاری جلسات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اولین راهکار

حیدری با ارائه ۲ راهکار پیشنهادی برای برگزاری جلسات مذهبی در این ایام گفت: راهکار اول که مورد توجه مسئولان هم بوده است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و حسینیه‌هاست. به این منظور مسئولین جلسات می‌توانند قبل و بعد برگزاری، ضدعفونی فضا را انجام دهند و در ابتدای ورود افراد نیز با تب سنج و اکسیژن سنج مانع ورود افراد بیمار شوند.

انتقال جمعیت جلسات به فضای باز راهکار دوم

این شاعر و مداح اهل بیت (ع) گفت: دومین راهکار برگزاری جلسه در فضای باز است. فضای مقابل مساجد و هیأت‌ها و همچنین گلزار شهدا بستر مناسبی برای برگزاری جلسات است. در خصوص هیأت‌های پرمخاطب نیز انتقال جمعیت به فضای آزاد و رعایت فاصله‌گذاری میان افراد راهگشاست. فضای اطراف مسجد ارک جلسات حاج منصور ارضی، فضای اطراف مهدیه امام حسن مجتبی (ع) جلسات حاج سعید حدادیان، فضای اطراف امامزاده علی اکبر (ع) چیذر جلسات حاج محمود کریمی و ... می‌تواند با خط‌کشی و رعایت فاصله اجتماعی فضای مناسبی برای حضور مردم در جلسات باشد.

فیض نماز جماعت در ماه رمضان برای مردم فراهم شود

وی گفت: شاید بتوان جلسات را در فضای مجازی برگزار کرد اما حضور در این جلسات و مناجات‌خوانی فضای معنوی را برای افراد ایجاد می‌کند که در فضای مجازی ایجاد نمی‌شود. از سوی دیگر جلسه را می‌توان مجازی برگزار کرد، نماز جماعت را چه باید کرد، حدود یک ماه است که مردم از این فیض محروم بوده‌اند، می‌توان با رعایت نکات بهداشتی این امکان را برای مردم فراهم کرد.

اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای برگزاری جلسات حاج منصور

حیدری با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جلسات مناجات‌خوانی شب‌های ماه رمضان حاج منصور ارضی در مسجد ارک گفت: هم‌اکنون در این مسجد تونل بهداشتی و ... نصب شده است و بنا داریم برروی یک فرش ۶ متری تنها ۴ نفر بنشینند و بیشتر جمعیت را در بیرون از مسجد مستقر کنیم، البته منتظر اعلام نظر نهایی مسئولان برای برگزاری جلسات هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول