اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش دما تا 12 درجه در سواحل خزر از 4 اردیبهشت/ پیش بینی بارش تگرگ در جنوب و جنوب شرق

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز اول اردیبهشت و فردا دما در سواحل خزر 5 تا 8 درجه افزایش می‌یابد و از سوم اردیبهشت تا پایان هفته دما تا 12 درجه کاهش می‌یابد.

کاهش دما تا 12 درجه در سواحل خزر از 4 اردیبهشت/ پیش بینی بارش تگرگ در جنوب و جنوب شرق

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بعد از ظهر امروز رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد در شمال غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز، شمال شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود. هم چنین در جنوب، شرق و مرکز کشور و ارتفاعات جنوب شرق رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت در جنوب و جنوب شرق کشور رگبار و رعد و برق با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و در ارتفاعات البرز شرقی و نوار شرقی کشور رگبار پراکنده باران خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه سوم اردیبهشت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب و شرق کشور، هم چنین جنوب شرق پیش بینی می‌شود و در شمال غرب کشور نیز در اواخر وقت چهارشنبه رگبار پراکنده باران خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد: طی دو روز آینده با توجه به شدت ناپایداری‌های جوی، بارش تگرگ در جنوب و جنوب شرق پیش بینی می‌شود. هم چنین روز پنجشنبه بارش در شمال غرب ادامه دارد و به تدریج گستره آن سواحل خزر، به ویژه سواحل غربی و مرکزی خزر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بر می‌گیرد. هم چنین در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و دامنه‌های البرز شرقی و بخش‌هایی از شرق این شرایط حاکم است.

وی ادامه داد: بعد از ظهر جمعه پنجم اردیبهشت در شمال غرب و غرب کشور، همچنین دامنه جنوبی البرز سرعت باد افزایش می‌یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز و فردا دما در سواحل خزر بین 5 تا 8 درجه افزایش می‌یابد و از چهارشنبه تا پایان هفته 8 تا 12 درجه کاهش می‌یابد. هم چنین خلیج فارس و تنگه هرمز در این مدت مواج است.

ضیائیان اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از چهارشنبه سوم اردیبهشت در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز موج تا یک و نیم متر داشته باشیم که ضرورت دارد ممانعت از تردد قایق‌های سبک و محدود کردن مجاورت افراد در خط ساحلی در دستور کار باشد.

وی افزود: فردا اهواز با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 5 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 25 و 15 درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: امروز در تهران آسمان نیمه ابری، سرعت باد 14 کیلومتر بر ساعت و جهت باد جنوبی است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 25 درصد است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول