اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

لزوم ترویج فرهنگ کمک مؤمنانه در ماه مبارک رمضان

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: فرهنگ مردم ما هم تحت تاثیرات و تعلیمات ماه رمضان تبدیل به تقواپذیری و توسل به اهل بیت و کمک به هم نوعان خواهد شد، باید اقداماتی انجام شود تا با توجه به قرآن این ماه دل‌پذیرتر شود.

لزوم ترویج فرهنگ کمک مؤمنانه در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی بعد از ظهر امروز در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران اظهار کرد: باید در جهت ارزش‌های انقلاب اسلامی و اهداف رهبری حرکت کنیم تا بتوانیم شعار جهش تولید در سال جاری را عملیاتی کنیم.

وی افزود: رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه مردم در ماه رمضان فرصت است، ماه نزول قرآن و ماه عبادت و کرامت و ماه ولایت و ماه تقوا است.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: فرهنگ مردم ما هم تحت تاثیرات و تعلیمات ماه رمضان تبدیل به تقواپذیری و توسل به اهل بیت و کمک به هم‌نوعان خواهد شد، باید اقداماتی انجام شود تا با توجه به قرآن این ماه دلپذیرتر شود.
 
این مسؤول با اشاره به ایام شبهای قدر، یادآور شد: در این ایام جریان ولایت و پیوند با امیر مومنان و مراسم قرآن به سر را داریم که امسال به علت بیماری شرایط باید روند تبلیغی خاص ایجاد شود که  مردم را دراین برنامه‌ها شرکت کنند.

وی ابزار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در این ماه کمک به محرومان و مستضعفین است که امسال با عنوان رزمایش مواسات و کمک مومنانه ایجاد کردیم تا به بسیاری از مردم که بخاطر این بیماری دچار رکود کسب و کار مشکل شدند، کمک شود که در این زمینه استقبال خوبی توسط مردم داشتیم.

محمدی لائینی اعلام کرد: از اول ماه مبارک رمضان در سه نوبت برنامه توزیع این کمک‌ها را خواهیم داشت، امیدواریم جبران خسارت از کرونا عملی شود، مبارزه با کرونا نیاز به فرهنگ عمومی دارد مقررات پذیری و اطاعت از فرهنگ مهمی است که می‌تواند راهگشا باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: محصولات فرهنگی ارسالی باید با بسته‌بندی درست متنی کوتاه و جوان پسند توزیع شود، البته جامعه هدف و مخاطبان دستگاه‌های مختلف متفاوت است.

وی تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان درب مساجد باز باشد بخصوص مساجد بین راهی و دعای سحر هم پخش شود، ما به سراغ مردم برویم، باید به جامعه جوان انقلابی بها بدهیم و پای کار بیاوریم.  

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز در ادامه افزود: با توجه به اجرای بحث فاصله‌گذاری هوشمند  شاهد تغییراتی در ماه رمضان جاری هستیم،  ۷۵ مؤسسه فرهنگ و عترت در مازندران داریم که ۵۴۴ نفر از فعالان قرانی را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دادیم ولی در سال گذشته نتوانستیم بیمه را ادامه بدهیم، سقف بیمه در کشور تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: به علت تعطیلات پی در پی این مؤسسات قرآنی به مشکل برخوردند که از مسؤولان درخواست داریم در بحث پسا کرونا نگاه ویژه‌ای به این مؤسسات داشته باشند.

زارع اعلام کرد: پیشنهاد فراخوان "ایده‌های ناب" با محوریت فعالیت‌های قرآنی در ۶ محور مختلف در ماه مبارک رمضان داده شد‌ که با هدف توجه به غنی‌سازی اوقات فراغت، تقویت تولید محتوا، برنامه کتاب‌خوانی و فعالیت مفید در فضای مجازی همراه است.

این مسؤول گفت: به پنج نفر از برندگان دارای ایده برتر در این فراخوان جایزه یک میلیون تومانی پرداخت می‌شود این کار بازخورد خوبی دارد چرا که از خرد جمعی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی قرآنی مجازی در مازندران در ۶ محور در حال انجام است تا از ظرفیت فعالان هنری استفاده شود، فراخوان در حوزه کودک، قصه‌گویی قرآنی، حوزه شعر و ادب در ۶ رشته رقابتی داریم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول