اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران‌های تازه در شرق و جنوب شرق از اول اردیبهشت/ هشدار ریزش تگرگ در مناطق جنوبی و شرقی کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر دوشنبه اول اردیبهشت سامانه بارشی موجب رگبار و رعد و برق در جنوب و جنوب شرق کشور می‌شود و روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت بر شدت بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود.

باران‌های تازه در شرق و جنوب شرق از اول اردیبهشت/ هشدار ریزش تگرگ در مناطق جنوبی و شرقی کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: بعد از ظهر امروز 30 فروردین در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز کشور و جنوب غرب، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. همچنین در مناطقی از غرب و شرق کشور،‌ارتفاعات جنوبی شرق و دامنه‌ةای البرز مزکزی و شرقی رگبار در آن به صورت پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد داریم.

وی ادامه داد: فردا 31 فروردین در بخش‌هایی از مرکز کشور، دامنه زاگرس مرکزی و به تدریج شرق کشور رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد و این سامانه اواخر وقت فردا از کشور خارج می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده رگبار پراکنده باران در امتداد ارتفاعات البرز و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: از بعد از ظهر روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور رگبار و رعد و برق در مناطقی از جنوب و ارتفاعات جنوب شرق خواهیم داشت. همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت بر شدت بارش‌ها در جنوب و جنوب شرق کشور افزوده می‌شود و مناطقی از شرق را نیز در برمی‌گیرد.در این روز رگبار پراکنده باران در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و شمال استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه 3 اردیبهشت شدت بارش‌ها در جنوب شرق و شرق کشور خواهد بود و سپس این سامانه از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: بعد از ظهر چهارشنبه سوم اردیبهشت سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب، وارد کشور می‌شود و موجب بارش باران و وزش باد در این منطقه خواهد شد.

وی افزود:‌با توجه به شدت ناپایداری‌های جوی خصوصا از بعد از ظهر دوشنبه یکم اردیبهشت بارش تگرگ در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا اهواز با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 23 و 12 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز در تهران آسمان نیمه ابری جهت باد جنوب شرقی و سرعت باد 7 کیلومتر بر ساعت است،‌ دید افقی امروز در تهران 10 کیلومتر و نم نسبی 28 درصد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول