اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

شهبازی: «برگشتن افتخارآمیز مردان جنگی» را در دست اجرا دارم/ تصمیم برای خداحافظی از تئاتر

حسین شهبازی، کارگردان نمایش «برگشتن افتخارآمیز مردان جنگی» عنوان کرد: تصمیم داشتم بعد از اجرای این نمایش دیگر با تئاتر خداحافظی کنم و به سمت کارگردانی سینما بروم اما الان همه چیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

شهبازی: «برگشتن افتخارآمیز مردان جنگی» را در دست اجرا دارم/ تصمیم برای خداحافظی از تئاتر

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش «برگشتن افتخارآمیز مردان جنگی» به نویسندگی شهرام احمدزاده، کارگردانی حسین شهبازی و تهیه‌کنندگی امیر دژاکام از جمعه دوم اسفند اجرایش را در سال انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه برد اما یک شب پس از اجرا به دلیل شیوع کرونا سالن های تئاتر تعطیل و اجرای این نمایش نیز لغو شد.

ابوالفضل جمشیدی، عارف عباسی، بهرام کاظمی، حامد پورمحمد، احسان امیدی، بهار پوزش‌پور، ناصر عزتی، سمانه شعاعی، علی افضلی، غزل جمشیدآبادی، سحر سلیمان‌زاده، طاهر رجبی، سید جواد آیت، میثاق یوسفی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

شهبازی، بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر با اشاره به اینکه این نمایش براساس نمایشنامه «بیرون، پشت در» اثر ولفگانگ بورشرت نوشته شده، گفت: بکمان  یک سرباز آلمانی ۳ سال بعد از اتمام جنگ جهانی دوم از روسیه به شهر خود هامبورگ باز می‌گردد و بعد از این اتفاقاتی برایش رخ می دهد.

شهبازی تم این نمایش را ضد جنگ به شمار آورد و گفت: برای این نمایش بین بیست تا سی میلیون از جیب خودمان هزینه کرده بودیم حمایتی تاکنون از ما برای جبران خسارت نشده حتی یک چک ده میلیونی هم دست خانه هنرمندان داریم. متأسفانه دولتمردان ما این روزها درباره همه چیز صحبت کرده اند و از همه چیز حمایت کردند الا هنر و فرهنگ. ما هم که کارمان فقط همین است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود هجده شب اجرا داشته باشیم که تکلیفش دیگر مشخص نیست، توضیح داد: هدفم این بود که آخرین تئاترم همین باشد اما هنوز نمیدانم چه کار می خواهم بکنم، چون رشته اصلی من کارگردانی است و میخواستم به سینما بروم که هنوز هیچ چیز مشخص نیست تا الان یک کار بلند هفتاد دقیقه ای ساختم که تدوینش تمام شده و برای پروانه نمایش اقدام کرده ام.

شهبازی در پایان گفت: تئاتر هنر مظلومی است و ما در این شرایط فهمیدیم تئاتر کار کردن سخت تر از آن چیزی است که می دانستیم هم به لحاظ اقتصادی و هم جنبه های دیگر. امیدوارم پس از این در سال جدید اتفاقات خوبی بیافتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول