اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی | افزایش ترس آمریکایی‌ها از ویروس کرونا

بر اساس یک نظرسنجی جدید، حدود یک سوم مردم آمریکا از تهدید کروناویروس علیه جان خود در نگرانی و هراس هستند.

نظرسنجی | افزایش ترس آمریکایی‌ها از ویروس کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظرسنجی «یواس‌اِی تودی/ایپسوس» که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد ۲۹ درصد آمریکایی‌ها معتقدند ویروس کووید-۱۹ اکنون تهدید بزرگی برای جان آنهاست. این رقم در نظرسنجی ماه گذشته ۱۵ درصد بود.

بنا بر گزارش نشریه نزدیک به کنگره آمریکا، «هیل»، در ارتباط با اقتصاد هم آمریکایی‌ها نسبت به یک ماه قبل کمتر خوشبین هستند. بیشتر از دو سوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که این ویروس «تهدید بزرگی» را متوجه آمریکا کرده و ۶۸ درصد گفتند که کرونا به خصوص برای بورس «وال استریت» تهدیدی بزرگ است. این ارقام هم در مقایسه با نظرسنجی ماه مارس افزایش داشته است.

نظرسنجی ماه قبل بین ۱۰ تا ۱۱ مارس قبل از اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا از سوی ترامپ انجام شده بود. در هفته‌های اخیر آمریکا با پشت سر گذاشتن سایر کشورها، در صدر جدول آمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته است.

آخرین نظرسنجی یواس‌ای تودی/ایپسوس بین ۹ تا ۱۰ آوریل انجام شد و حدود هزار و پنج نفر در آن شرکت کرده بودند. حاشیه خطای این نظرسنجی ۳.۵ درصد بود.

طبق جدیدترین آمار و ارقام شیوع کرونا، تا روز گذشته (دوشنبه)، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۵۸۷ هزار و ۱۵۵ نفر افزایش یافت و قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۳ هزار و ۶۴۴ نفر رسید.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی «worldometer»، ایالت نیویورک همچنان با ۱۹۵ هزار و ۶۵۵ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۵۶ قربانی همچنان کانون همه‌گیری ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا محسوب می شود. پس از آن، نیوجرسی با ۶۴ هزار و ۵۸۴ مورد ابتلا و دو هزار و ۴۴۳ مورد فوتی و ایالت ماساچوست با ۲۶ هزار و ۸۶۷ مورد ابتلا و ۸۴۴ قربانی بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در آمریکا دارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول