اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

افتخارات پویول در مستطیل سبز به بهانه 42 ساله شدن+عکس

امروز سالروز تولد کارلس پویول ستاره اسپانیایی است، به همین بهانه عملکرد او به تصویر کشیده شده است.

افتخارات پویول در مستطیل سبز به بهانه 42 ساله شدن+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز سالروز تولد کارلس پویول است. مدافع سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا و بارسلونا در تاریخ 13 آوریل سال 1978 چشم به دنیا گشود.

 از پویول به‌ عنوان یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال یاد می‌شود، او در فصل ۲۰۱۳–۲۰۱۴ آخرین بازی‌های فوتبال خود را انجام داد و پس از آن دستیار مدیر ورزشی بارسلونا یعنی زوبی زارتا شد.

وی در جریان بازی آلمان و اسپانیا در جام‌ جهانی ۲۰۱۰ گل مهم دوران فوتبالش در تیم ملی اسپانیا را وارد دروازه نویر کرد و موجب صعود تیمش به دیدار نهایی شد.

پست اصلی او دفاع وسط است، اما این توانایی را دارد که در دفاع کنار، مخصوصاً دفاع راست، بازی کند. او همچنین از اوت ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۱۴، به عنوان جانشین لوئیس انریکه وظیفهٔ کاپیتانی بارسلونا را بر عهده داشت. وی یکی از متعصب‌ترین بازیکنان بارسلونا از ایالت کاتالونیا در تاریخ این تیم است.

وی در سال 2009 در ترکیب بارسلونا موفق شد 6 جام قهرمانی را بدست آورد. لالیگا، جام حذفی، سوپرجام اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان افتخاراتی است که وی در ترکیب آبی‌اناری‌ها در سال 2009 کسب کرد.

بلیچر ریپورت به همین بهانه طرحی را منتشر کرد.

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول