اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

رحیمی: جشنواره «تئاتر+خانه» یک بازی روانشناسانه است/از زندگی‌مان فیلم تهیه کنیم

محمودرضا رحیمی، دبیر جشنواره تئاتر مجازی «تئاتر+خانه» گفت: مهمترین اهداف ما از برپایی این جشنواره یک بازی روانشناسانه برای شناخت حدود توانایی‌ها و انتظارات اعضای خانواده از یکدیگر است شاید کسانی باشند اصلا فن تئاتر را هم نشناسند، اما ایده‌هایشان برای ما خیلی مهم است.

رحیمی: جشنواره «تئاتر+خانه» یک بازی روانشناسانه است/از زندگی‌مان فیلم تهیه کنیم

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، جشنواره مجازی «تئاتر+خانه» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و به دبیری محمودرضا رحیمی برگزار می‌شود. علاقمندان تا هفتم اردیبهشت ۹۹ فرصت دارند تا آثار نمایشی خود را از طریق فضای مجازی ارسال کنند. آئین اختتامیه این رویداد نیز سوم خرداد ماه ۹۹ همزمان با شب عید سعید فطر برگزار خواهد شد.

«محمودرضا رحیمی» دبیر جشنواره تئاتر مجازی «تئاتر+خانه» در گفت وگو با فارس گفت: در حال حاضر ارسال آثار آغاز شده ، تعدادی اثر هم رسیده و از همین الان شروع به بررسی آثار کردیم.

وی با اشاره به اینکه مردم و هنرمندان هر دو نسبت به ارسال اثر اقدام کرده‌اند، افزود: کارها هفت دقیقه‌ای است و شرکت کنندگان نیاز به صبوری، دقت و استفاده مفید از بضاعتشان دارند.

رحیمی با بیان اینکه خیلی وقت است تئاتر ما دچار کرونا شده، توضیح داد: از زمانی که جشنواره ها به خاطر فقر مالی و با بهانه‌های مختلف مجبور شدند فیلم از هنرمندان کشور بگیرند، دیگر حضور رخ در رخ هنرمندان از آب و تاب افتاد و جشنواره داخلی که اساسش ارتباطات با هم بوده، به این صورت شد و به دلیل نبود تصمیم گیری‌های فرهنگ و ارشاد و نبود امتیازات، شناخت و جایگاه شغلی هنرمندان سال‌هاست جایگاه خود را از دست داده است. بنابراین این کرونا سال‌هاست ما را دربر گرفته است.

سخنگوی خانه تئاتر عنوان کرد: اکنون کار به جایی رسیده هنرمندانی که با شغل دوم صورت خود را سرخ نگه میداشتند، دیگر کار دومشان که هنر هم بود از بین رفت و رسما تئاتری‌ها جزو اولین پیشه‌هایی بودند که خانه نشین شدند و خوشحالم که طبق معمول خانه نشینی برایشان یک کنج عزلت حزن انگیز نبودف یک سکوی پرش برای تفکر بود و من فکر می‌کنم در همین مدت هفت ـ هشت جشنواره مجازی راه افتاد و این خود نویدبخش راه‌های جدید است.

رحیمی در ادامه اظهار داشت: ما الان از طریق انجمن انقلاب و دفاع مقدس در این جشنواره فعالیت کردیم و این انجمن کارش نشان دادن صبوری‌ها و پشتکار مردم در عرصه انقلاب است، چه در بحث دفاع مقدس و چه مقاومت که علی رغم همه مشکلات سایه منحوس این ویروس از سر ما بگذرد. به طبع این مقاومت هم ملی است و از جنبه آموزشی هم حقیقتا می‌تواند تئاتر به ارتقای سطح فکری خانواده ها منجر شود، چون در لابه لای مسائل جدی زندگی هم ما همواره بازی می‌کنیم و این بازی هم قراردادهایش توسط خود ما بسته می شود و این یک اتفاق مبارک است که قسمتی از زندگی در خانه ما را شکل دهد.

وی یادآور شد: بنابراین هم حدود توانایی‌هایمان را در این تئاتر مجازی می‌توانیم بشناسیم و هم بر نحوه انتظاراتمان از هم تاثیر خواهد داشت، اگر من نقش پسر را بازی می‌کنم،  پسرم نقش من را بازی می‌کند پس ما با توانمندی‌های هم آشنا می‌شویم و این یک بازی روان شناسی است و می‌تواند خیلی مثبت باشد. خیلی از این مردمی که ویدئو برای ما می‌فرستند شاید اصلا فن تئاتر را هم نشناسند اما ایده آنها برای ما خیلی مهم است.

دبیر جشنواره تئاتر «تئاتر+ خانه» گفت: آخرین مهلت ارسال اثر هفتم اردیبهشت ماه و آثار راه یافته به داوری نهایی، یازده اردیبهشت در دو بخش مونولوگ و دیگر گونه‌ها، 2 تا 25 کار و در بخش خانوادگی هم 20 اثر به داوری نهایی معرفی می شوند. همزمان این کارها از سیزده اردیبهشت در فضای مجازی منتشر می شود تا مردم رأی دهند چون ما بخش مردمی هم داریم و اعلام اینها سوم خرداد در اختتامیه خواهد بود که تلاش داریم شب عید فطر نتایج جشنواره را اعلام کنیم.

وی درباره بازخوردها کارها نیز توضیح داد: ما با آنتن هم همکاری خوبی داریم تا کارها از طریق رسانه‌های اجتماعی و همینطور سیمای ملی پخش شوند، بنابراین تا آنجایی که بشود باید کارها تبدیل به یک فرهنگ شود چون روی بازخوردها تأکید داریم.

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول