اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پلمب476 مغازه فروش مرغ زنده در کرمانشاه/ کشف و ضبط 5 هزار کیلوگرم گوشت و مرغ آلوده

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا ویروس در استان تا امروز، 476 باب مغازه عرضه کننده مرغ زنده پلمب شده است.

پلمب476 مغازه فروش مرغ زنده در کرمانشاه/ کشف و ضبط 5 هزار کیلوگرم گوشت و مرغ آلوده

امید حاجی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص اقدامات دامپزشکی در حوزه روستایی و شهری، اظهار داشت: واکسیناسیون دام برای پیشگیری از بیماری‌ها واگیردار و غیرواگیردار و همچنین در راستای تضمین امنیت اقتصادی دامداران را برعهده داریم.

وی تصریح کرد: در حوزه شهری نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی با پایه دام و همچنین نظارت بر کشتارگاه‌ها، میادین، خوراک دام، بحث حمل و نقل و هر آنچه که لازمه حفظ سلامت محصول تولیدی به دست مصرف کننده باشد را برعهده داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به مشکلات عرضه مرغ زنده و کشتار غیرمجاز دام و طیور در استان اشاره و بیان کرد: همه دستگاه‌ها از جمله دامپزشکی، نیروی انتظامی، بهداشت، اجرائیات، اتاق اصناف، فرمانداری‌ها، سیستم قضایی و تعزیرات حکومتی برای مقابله با این کار به سهم خود دخیل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به بحث شیوع کرونا و تاکید شخص استاندار این اکیپ‌ها به صورت جدی وارد شده‌اند بطوریکه از زمان شیوع این بیماری در استان تا به امروز 476 باب مغازه عرضه کننده مرغ زنده پلمب و با 183 مورد کشتار غیرمجاز دام برخورد و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و همچنین 5 هزار کیلو گوشت و مرغ آلوده ضبط شده است.

حاجی‌محمدی با بیان اینکه در این مدت بیش از 3 هزار بازدید انجام شده، گفت: مردم هم باید در این راستا همکاری داشته باشند ما کشتارگاه‌های خوبی داریم که گوشت قرمز و سفید را به بهترین کیفیت در شرایطی کاملا بهداشتی و شرعی عرضه می‌کنند.

وی در خصوص واکسیناسیون نیز، اظهار داشت: طی سال گذشته 12 نوبت سر واکسیناسیون برای 3 هزار و 500 راس دام سبک در کنار 170 هزار راس دام سنگین انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، با بیان اینکه موردی از تب‌برفکی در استان نداشته‌ایم، گفت: از 19 آذرماه سال گذشته واکسیناسیون دام علیه تب‌برفکی را شروع کرده‌ایم تا سه‌ چهار روز آینده نیز ادامه دارد.

وی سال 98 را سال خوبی به لحاظ بیماری در بحث دام دانست و گفت: ولی در حوزه طیور هر چند طیور صنعتی وضعیت خوبی داشتند ولی 9 کانون آنفولانزا فوق حاد پرندگان (هفت مورد در روستاهای کنگاور، یک مورد در روستاهای صحنه و یک مورد دیگر در روستاهای شهرستان کرمانشاه) داشتیم که حدود یک‌هزار و 700 قطعه پرنده معدوم و غرامت آن‌ها پرداخت شد.

حاجی‌محمدی اضافه کرد: از سال 84 تا به امروز موردی از بیماری آنفولانزا فوق‌حاد پرندگان در واحدهای صنعتی طیور استان مشاهده نشده است.

وی با توجه به بحث کرونا و چگونگی کوچ عشایر و زنبورداران، افزود: الان فصل حضور زنبورداران از گرمسیر به استان کرمانشاه است که هماهنگی شده که نیازی به مجوز حمل از دامپزشکی نداشته باشند و در معابر ورودی استان به مقصد کرمانشاه برای عشایر نیز براساس دفترچه‌هایی که دارند، نیازی به مجوز حمل دام نیست.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول