اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

حمایت گسترده از اسطوره ای که در سال 78 مقابل ایران بازی کرد

چهره های فوتبالی انگلیس از اسطوره اسکاتلندی لیورپول که در جام جهانی 78 برابر ایران بازی کرد و اکنون به بیماری کرونا مبتلا شده، حمایت کردند.

حمایت گسترده از اسطوره ای که در سال 78 مقابل ایران بازی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، باشگاه فوتبال لیورپول چند ساعت قبل اعلام کرد کنی دالگلیش، بازیکن سابق تیم آنفیلدی به ویروس کرونا مبتلا شده و به همین خاطر به بیمارستان انتقال یافته است.

اسطوره 69 ساله اسکاتلندی شب گذشته بعد از آنکه از نظر تنفسی، دچار مشکلات شدیدی شد، توسط خانواده اش  سریع به بیمارستان انتقال یافت تا در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرارگیرد.

در پی انتشار این خبر، هواداران متعصب لیورپول در فضای مجازی از مبتلا شدن یکی از «نمادهای» باشگاه ابراز تاسف و ناراحتی کردند.

بازیکنان تیم تحت امر یورگن کلوپ نیز نیز سعی کردند با ارسال پیام های از چهره بزرگ تاریخ لیورپول حمایت معنوی کرده و به وی روحیه دهند.

از جمله چهره هایی که دراین زمینه اقدام کردند، آلیسون بکر، گلر تیم بود. وی در پیامش گفت: کل خانواده من عاشق کنی دالگلیش است.وی برای بهبودی این اسطوره دعا کرد.

همچنین استیوون جرارد، کاپیتان اسبق لیورپول نیز در پیامی گفت: سلطان، سریع بازگرد!

جیمی کاراگا ، بازیکن سابق لیورپول اظهار داشت:من خوشبین هستم و امیدوارم کنی، هر چه سریع تر بهبودی خود را کسب کند.

در کنار لیورپولی ها ، چهره های دیگری نیز برای دالگیش پیام دادند. به عنوان مثال جان هارتسون، بازیکن اسبق آرسنال عنوان کرد: کنی دالگیش، اسطوره افسانه ای، در راه غلبه برکرونا موفق باشید. همه از او برای غلبه برکرونا پشتیبانی می کنند.

کیت گیلسپی، عضو پیشین نیوکاسل که زمانی شاگرد اسطوره اسکاتلندی بود، عنوان کرد: بهترین ها را برای دالگیش آرزو می کنم. ما همه برای غلبه شما بر کرونا، دعا می کنیم.
کلی کاتز، دختر دالگیش نیز در پاسخ به این پیام ها اظهارداشت: از اظهار لطف شما و پیام های شگفت انگیزی که فرستادید، بسیار تشکر می کنم. متاسفم که نمی توانم به تک تک آنان پاسخ دهم.

طبق آخرین آمار تاکنون یک میلیون و 700 هزار و 7 نفر در سطح جهان به کرونا مبتلا شده اند که 102.751 نفر درگذشته اند و 375529 نفر نیز بهبودی کسب کرده اند.

در انگلیس،73,758 نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد8,958 نفر درگذشته اند.

دالگیش  از سال 1977 تا 1990 در تیم لیورپول بازی کرد. او در مدت 13 سال افتخار انجام 330 بازی برای آنفیلدی ها را داشت و 118 گل به ثمر رساند.

وی همچنین از سال 1985 تا 1991 به عنوان مربی برای لیورپول نیز فعالیت کرد.

دالگیش در جام جهانی 1978 آرژانتین که تیم ملی فوتبال ایران مقابل اسکاتلند به میدان رفت و با گل مرحوم دانایی فرد، یک بر یک  مساوی کرد، در ترکیب تیم حریف حضور داشت.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول