اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

پخش «میراث مرتضی» از شبکه های افق و چهار

«میراث مرتضی» به منظور گرامی‌داشت بیست و هفتمین سالروز شهادت شهید آوینی از شبکه های افق و چهار سیما پخش می شود.

پخش «میراث مرتضی» از شبکه های افق و چهار

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به شرایط ویژه اجتماعی و عدم برگزاری هرگونه مراسم و تجمع با مشورت اعضای شورای مرکزی ستاد، تصمیم گرفته شد بیست و هفتمین مراسم سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی امسال به‌صورت برنامه‌های تلویزیونی با سه محور «شخصیت شناسی شهید آوینی، نگاه آوینی به سینما و تفکرات آوینی در حوزه تمدنی» با عنوان «میراث مرتضی» را تولید و به‌صورت گسترده در شبکه‌های مختلف سیما به روی آنتن بروند.

مصطفی پورمحمدی کارگردان ویژه برنامه «میراث مرتضی»گفت: تولید مستندهای روایت فتح در سالهای دفاع مقدس، یکی از شاخص ترین تجربه های تلویزیونی آن سالها بود که ابتدا در گروه جنگ و سپس در گروه روایت فتح پیگیری شد. لحن، زبان و جهان خلق شده در این مستندها، تجربه منحصربه فردی از تولید مستند جنگی به حساب می آمد که نقش سید مرتضی آوینی دربه دست آمدن این لحن و زبان، نقشی انکار ناپذیر بود.

وی ادامه داد: پس از گذشت نزدیک به سه دهه از شهادت سید مرتضی آوینی، مستندهای روایت فتح همچنان در حافظه ایرانیان ماندگار است و حتی در مواردی راه خود را به خارج از مرزهای ایران نیز باز کرده و دستمایه پژوهش های سینمایی و فرهنگی شده است. علاوه بر آن، نسل جدیدی از مستند سازان و سینماگران همچنان با استفاده از ویژگی های مختلف سبکی و محتوایی مستندهای روایت فتح دست به تجربه های مختلفی در این سالها زده اند.

پورمحمدی ضمن اشاره به اینکه ویژه برنامه «میراث مرتضی»، تلاشی است برای بازخوانی آثار و اندیشه های آوینی و بررسی تجربه هایی که توسط دوستان، همکاران و شاگردان او در سالهای پس از شهادتش انجام شده است افزود: در این ویژه برنامه میزبان محمدحسین مهدویان، هادی بهروز، حجت الاسلام عباس محسنی، محمدرضا ابوالحسنی، خانم مریم امینی، مهدی همایونفر هستیم و حسین محمودیان اجرای «میراث مرتضی» را بر عهده دارد.

«میراث مرتضی» کاری از گروه مستند روایت فتح در سه قسمت به شرح ذیل از شبکه های سیما پخش میشود:
شبکه ٤ سیما: چهارشنبه ۲۰ فروردین ساعت ۲۲ و پنجشنبه و جمعه ٢١و٢٢ فروردین ساعت ۲٣
شبکه افق سیما: پنجشنبه، جمعه، شنبه ٢١ الی ٢٣ فروردین ساعت ٢٢

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول