اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

حمایت دولت از تاسیسات گردشگری

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: با توجه به خسارات وارده به تأسیسات گردشگری در ایام شیوع کرونا، دولت طرح‌ حمایتی را در این خصوص پیش‌بینی کرده است.

حمایت دولت از تاسیسات گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی خاکسار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، اقدامات پیشگیرانه در اداره‌کل میراث فرهنگی استان صورت گرفت اظهار کرد: بر این اساس تمام موزه‌ها، اماکن و تأسیسات گردشگری استان تعطیل شد.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌ها، نوروزگاه‌ها و جشنواره نوروزی که پیش از شیوع کرونا برنامه‌ریزی شده بودند، در راستای جلوگیری از انتقال این ویروس دایر نشد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه خانه‌مسافرها که یکی از دغدغه‌های مهم به شمار می‌رود، تحت کنترل جدی قرار گرفتند یادآور شد: بر اساس بازرسی‌های مکرر، تذکراتی به خانه‌مسافرها داده شد و تعدادی از آنها نیز پلمب شدند که در کاهش حضور مسافران اثرگذار بود.

وی از حذف تبلیغات مجازی تأسیسات گردشگری نیز خبر داد و افزود: تا وضعیت به این شکل ادامه داشته باشد، تعطیلی اماکن گردشگری نیز تداوم خواهد یافت.

وی با بیان اینکه جشنواره عکس «چیدمان سفره هفت‌سین» توسط این اداره‌کل برگزار شد گفت: این جشنواره با استقبال بالایی از سوی مردم استان و سایر استان‌ها همراه بود که به زودی از برگزیدگان آن تقدیر می‌شود.

خاکسار در خصوص ایجاد هشتک مانور_تبلیغات_گردشگری_مجازی در کشور، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور تصاویر و ویدئوهای مختلفی از جاذبه‌های گردشگری استان تهیه شد که علاوه بر بارگذاری در بانک اطلاعاتی گردشگری و مشاهده هموطنان، در اختیار رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای دیگر نیز قرار گرفت و امید می‌رود با معرفی این جاذبه‌ها، پس از پایان کرونا شاهد حضور گردشگران در استان باشیم.

وی ادامه داد: در روزهای آینده، تور مجازی بازدید از تعدادی از اماکن گردشگری استان همدان راه‌اندازی خواهد شد.

خاکسار از پیش‌بینی طرح حمایتی دولت از تاسیسات گردشگری، یادآور شد: بر اساس دستورالعمل‌ها، صاحبان تأسیسات و اماکن تفریحی، روزانه میزان خسارات وارد شده را بر اساس مقایسه میزان بازدید و درآمد با مدت مشابه سال قبل، گزارش می‌دهند و اقداماتی از سوی دولت برای جبران این خسارات انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: امهال بیمه‌های کارفرمایان و اعطای تسهیلات با بهره کم از جمله طرح‌های حمایتی از صاحبان تاسیسات گردشگری است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول