اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

علی‌نژاد: شورا درباره کرسی‌های بین المللی تصمیم می‌گیرد/ تغییر صاحب کرسی بدون مجوز امکان پذیر نیست

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: جایگاه ما آن طور که باید به شکل مطلوب نبوده و به خاطر نداشتن کرسی های موثر آسیب دیده ایم.

علی‌نژاد: شورا درباره کرسی‌های بین المللی تصمیم می‌گیرد/ تغییر صاحب کرسی بدون مجوز امکان پذیر نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی علی‌نژاد درباره رونمایی از دستورالعمل حمایت از  توسعه ارتباطات بین المللی و جایگاه نمایندگان ایران در عرصه های جهانی و بین المللی گفت: جایگاه ما آن طور که باید به شکل مطلوب نبوده و به خاطر نداشتن کرسی های موثر آسیب دیده ایم.

وی افزود: فدراسیون ها خودشان کارهایی انجام می دهند اما دستاوردی که باید به دست نیامده و وضعیت موجود خودش گواه این موضوع است. وزارت به این فکر بوده از مکانیسم هایی استفاده کند تا مجموعه ای به عنوان سیاستگذار در وزارتخانه داشته باشد. امور بین الملل وزارت هم کارهایی کرده اما چون این کار نیازمند تشکیلات زیاد است، نتیجه دلخواه به دست نیامده. شورای برون مرزی وزارت را به مجموعه سیاستگذار و حامی کسب کرسی بین المللی تبدیل کردیم. قبلا کار شورا دادن مجوز برون مرزی بود اما حالا علاوه بر این وظیفه دیگری هم خواهد داشت.

علی نژاد خاطرنشان کرد: دفتر امور بین الملل وزارت ورزش، دبیرخانه شورای برون مرزی در راستای حمایت از اخذ کرسی های بین الملل خواهد شد. آیین نامه تدوین و ابلاغ شده و این آیین نامه در 6 ماده تنظیم شده است. کرسی هایی برای ما مهم است که تاثیرگذار باشند، مانند کرسی های شورای المپیک آسیا، کرسی های آسیایی و جهانی که در المپیک و بازیهای آسیایی حضور دارند و کرسی های IOC.

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره اولویت کرسی ها، یادآور شد: کرسی های هیات رئیسه، نواب رئیس، عضویت در کمیته های مختلف هم برای ما حائز اهمیت است. ما تسهیلاتی مثل اخذ روادید، مکاتبات و ... حمایت خواهیم کرد. ما الزامات را گفته ایم اینکه فرد از 6 ماه قبل حضورش را برای انتخابات بگوید، برنامه داشته باشد، اصول مدیریت بداند، مناسبات سیاسی را بشناسد، تسلط به زبان انگلیسی داشته باشد و... که همه موارد بررسی می شود و بعد ما حمایت می کنیم. اگر فدراسیونی بدون هماهنگی شورا از فردی که کرسی دارد بخواهد سلب کرسی کند، قابل قبول نیست و باید با تصویب شورا باشد. بنابراین اگر کسی رئیس جدید شود و بگویند فرد قبلی مسئولیت ندارد، ما حمایت نمی کنیم. این برای تثبیت کرسی هاست.

علی نژاد گفت: ما در گذشته شاهد برخی مسائل بودیم، کسانی بودند که صاحبان کرسی را جابه جا کرده اند که این کار باید با مشورت شورا باشد. یعنی بپذیریم حضور فرد قبلی مثمرثمر نبوده است.

معاون وزیر ورزش درباره فواید این آیین نامه عنوان کرد: این آیین نامه بستری خواهد بود تا به جهت کسی و حفط کرسی ها کمک کنیم. بحث توانمندسازی فدراسیون ها را هم داریم که با هماهنگی وزارت خارجه آموزش های کاربردی خواهیم داشت. با ابلاغ آیین نامه و اینکه ما آمار کرسی ها را داریم، جلساتی را تشکیل می دهیم تا از توانایی افراد ذی نفوذ برای خودشان و کشورمان استفاده کنیم.

 

وی گفت: کسب کرسی ها کار کوتاه مدت نیست و باید از ابزارهایی استفاده شود که در ابتدا باید اعتمادسازی صورت بگیرد. این یک آغاز است. با تجربیاتی که دارم طرف ۲-۳ سال می توان با این آیین نامه تحولاتی ایجاد کرد. کسب کرسی انتهایی ندارد و باید تلاش کنیم از شرایط موجود اتفاقات مثبت بیفتد.

معاون وزیر ورزش درباره تعداد کرسی های کسب شده و تسلط به زبان انگلیسی، خاطرنشان کرد: اعتقاد من این است لزوما رئیس فدراسیون اینگونه نیست که مسئولیت را بر عهده بگیرد. اگر کسی در فدراسیون هست که زبان می داند و سابقه خوبی دارد، می تواند پیشانی فدراسیون برای کرسی بین الملل باشد.

علی نژاد درباره اینکه این آیین نامه شامل فدراسیون فوتبال هم می شود، گفت: بله، برای همه فدراسیون هاست و فرقی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که ما شاهد بودیم برخی سرپرستان در فدراسیون نامزد کرسی شده اند، عنوان کرد: از حالا جلوی موضوعات این چنینی هم گرفته می شود.

معاون وزیر ورزش یادآور شد: اگر براساس این مکانیسم ها حرکت نشود، مجوز هم داده نمی شود و فدراسیون ها اگر تخلف کنند، در بودجه آینده آنها هم تاثیر خواهد گذاشت. رئیس جدید فدراسیون اگر بخواهد صاحب کرسی را تغییر بدهد، باید به ما بگویند و ما هم صاحب کرسی را صدا می کنیم. تغییر ممنوع نیست به شرطی که شورا تایید کند.

طهماسبی: اگر حمایت بود، شاید قهرمانان ما رئیس AFC می شدند

فرشید طهماسبی مدیر روابط بین الملل وزارت ورزش گفت: در این نشست گفت: من یکسالی که مسئولیت امور بین الملل را داشتم، تلاش کردم خلاهایی که هست را برطرف کنیم. تناقضات زیادی وجود داشت. خواهش می کنم از رسانه ها که تلاش کنند ورزش را با خبرهای خوشایند خوشحال کنند. شاید اگر این حمایت ها بود، قهرمانان ما رئیس AFC می شدند. چرا ما نباید به این فکر کنیم که رئیس کمیته بین المللی المپیک یک ایرانی باشد؟

وی افزود: همین امروز این دستورالعمل به فدراسیون ها ابلاغ می شود. استعدادیابی افرادی که دارای شاخص بین المللی شدند با این دستورالعمل افرادی سراغ فدراسیون ها می آیند که باعث تقویت فدراسیون خواهند شد. در این صورت می توان از ظرفیت ورزش برای حل سایر مشکلات استفاده کرد.

مدیر امور بین الملل وزارت ورزش، یادآور شد: دیپلماسی ورزش در سالهای گذشته فعال نبوده است. شورای برون مرزی وارد فاز جدیدی خواهد شد. کمیته های دیگری هم شکل خواهد گرفت؛ هماهنگی امور بین الملل فدراسیون های ورزشی یکی از این موارد است در این صورت علاوه بر فدراسیون ها، استان ها هم فعال خواهند شد. امور بین الملل جوانان و هماهنگی حقوق بین الملل هم فعال خواهند شد. ظرفیت این آیین نامه افزایش کمی و کیفی پتانسیل های ظرفیت های مدیریتی در آینده است. ما الان ضعف هایی درباره قراردادهای بین الملل داریم.

به گزارش فارس وزارت ورزش در نظر دارد کلاس های آموزشی مانند زبان انگلیسی را برگزار کند. حوزه بین الملل برنامه های متعددی دارد که در روزهای آینده خبری خواهد شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول