اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

فراموشی نوجوانان زیر سایه قیل‌و‌قال بزرگسالان/ هیاهو بر سر هیچ!

نیمکت تیم والیبال نوجوانان همچنان بلاتکلیف است و آینده‌سازان زیر سایه قیل‌وقال بزرگسالان قرار گرفتند.

فراموشی نوجوانان زیر سایه قیل‌و‌قال بزرگسالان/ هیاهو بر سر هیچ!

به گزارش خبرگزاری فارس، در تعطیلات نوروز بود که امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال ایران اعلام کرد که همکاری فدراسیون والیبال ایران با ایگور کولاکوویچ تمام شده و ایران با این مربی فسخ کرده است. این موضوع در روزهای اخیر به سر خط خبرهای ورزشی تبدیل شده و یک چالش جدی و بزرگ را برای فدراسیون والیبال در روزهای آغازین 99 کلید زد. به گونه ای که تمامی اخبار والیبال به وضعیت تیم ملی بزرگسالان و انتخاب سرمربی جدید این تیم محدود شده و بقیه دغدغه‌ها و اولویت های والیبال زیر سایه سنگین این موضوع کلیدی رنگ باخته در حالیکه والیبال مسائل و دغدغه‌های مهم دیگری هم دارد که اگر نگوییم در حال حاضر از تیم ملی بزرگسالان مهمتر است، هم اندازه این تیم اهمیت دارد.

* چالشی به نام «انتخاب جایگزین ایگور»

ایگور کولاکوویچ تا پایان المپیک 2020 با فدراسیون ایران قرارداد داشت و به تعویق افتادن رقابت‌های المپیک موجب شد تا فدراسیون برای جلوگیری صرف هزینه های زیادی به فکر فسخ قرارداد با این مربی باشد. پس از آن فدراسیون‌‌نشین‌ها برای پر کردن جای خالی ایگور دست به کار شدند و رسانه‌ها هم گمانه‌زنی‌های خود را آغاز کردند. رسانه‌های خارجی چند گزینه را نزدیک به نیمکت تیم ملی ایران عنوان کردند و در نهایت مشخص شد که آنجلو لورنزتی، روبرتو پیازا، فردیناندو دی‌جورجی گزینه‌های مدنظر فدراسیون والیبال هستند.

تیمی که در سال‌های اخیر بواسطه موفقیت‌ها و محبوبیتش در جامعه ورزش و افکار عمومی، اهمیتی دوچندان پیدا کرده و انتخاب سرمربی برای آن بی‌تردید یک چالش بزرگ و پرهیاهو به نظر می‌رسد، اما واقعیت این است که فدراسیون برای این انتخاب نباید عجله چندانی داشته باشد. به نظر می‌رسد این چالش بیشتر بهانه‌ای شده تا فدراسیون و مجموعه والیبال از سایر دغدغه‌ها و اولویت ها باز بماند.

* لیگ ملت‌ها در آستانه لغو!

به هر حال پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان اعلام شد که بازی‌های المپیک 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک سال تاخیر در سال 2021 برگزار خواهد شد. بعد از این تصمیم قابل پیش‌بینی، برگزاری سایر تورنمنت های ورزشی نیز تحت الشعاع قرار گرفت. با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر تعویق بازی‌های توکیو 2020 به مدت یک سال، سرنوشت لیگ ملت‌های والیبال 2020 نیز در پرده ابهام قرار گرفت. این رقابت‌ها برای فدراسیون جهانی جنبه تجاری دارد و با این وجود FIVB هنوز نتوانسته همه کشورها را برای حضور در این دوره از مسابقات راضی کند.

برخی از رسانه‌های والیبال خبر از لغو احتمالی رقابت‌های 2020 می‌دهند، اما فدراسیون جهانی قرار است نظر نهایی‌اش را روز یازدهم اردیبهشت ماه اعلام کند. مسئولان فدراسیون جهانی اعتقاد دارند که تا آن زمان شرایط کرونا هم مشخص می‌شود. این اتفاقات در حالی رخ داده که در روزهای گذشته ایتالیایی‌ها رسماً کناره‌گیری خود را از حضور در لیگ ملت‌های 2020 اعلام کردند.

* اولویت‌ها فراموش نشود

اگر لیگ ملت‌ها لغو شود که بسیار هم متحمل به نظر می‌رسد، تیم ملی بزرگسالان برنامه خاصی تا المپیک بعدی نخواهد داشت. به این ترتیب یکی از اتفاقات مهمی که فدراسیون باید در اولویت کاری خود قرار دهد، تعیین تکلیف نیمکت تیم نوجوانان است، چون کار در رده‌های پایه زمانبر بوده و با تیم ملی بزرگسالان تفاوت‌های بنیادین دارد. پیش از فسخ قرارداد کولاکوویچ، انتخاب سرمربی تیم والیبال نوجوانان در رسانه‌ها به یکی از سوژه‌های اصلی تبدیل شده بود. عده‌ای اعتقاد داشتند که کادر قبلی باید به کار خود ادامه دهد، چراکه عملکرد خوبی داشته، اما برخی دیگر معتقد بودند که کادر فنی این تیم نیاز به تغییرات دارد تا روند بهتری پیدا کند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با هدایت محمد وکیلی در سال 2017 موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان در بحرین شد. در این رقابت‌ها 20 تیم برتر جهان شرکت داشتند و ملی‌پوشان نوجوان ایران بدون شکست عنوان قهرمانی را از آن خود کردند، اما در سال 2019 نوجوانان ایران پنجم شدند تا حرف و حدیث‌ها بیشتر شود. وکیلی در سال 96 عنوان مربی اخلاق مدار ورزش را کسب کرد و این روزها خیلی‌ها درمورد برکناری یا ادامه کار وی اظهار نظر می‌کنند.

* هیاهو برای هیچ!

وکیلی خودش هم اعلام کرد با توجه به شرایطی که وجود دارد دیگر نمی‌خواهد به کارش در این تیم ادامه دهد؛ ضمن اینکه اظهارات عجیب آقای رئیس هم موجب شد تا دلخوری مرد خوش‌اخلاق والیبال ایران بیشتر شود. داورزنی در جدیدترین اظهارات خود عنوان کرد که برای تیم نوجوانان به دنبال گزینه‌ای هستیم که بازیکنان را کتک نزند. این اظهارنظر از سوی تمام اعضای سابق کادر فنی تیم نوجوانان تکذیب شد و دلخوری وکیلی از مدیران فدراسیون را بیشتر کرد.

به هر حال موضوع مهم تعیین تکلیف کادر فنی تیم نوجوانان است و این اتفاق مهم نباید زیر سایه قیل‌‌وقال بزرگسالان  فراموش شود. کادر فنی آینده تیم نوجوانان باید از همین روزها دست به کار شود و استعدادیابی را کم‌کم شروع کند. با توجه به شرایط موجود اهالی والیبال اعتقاد دارند که انتخاب سرمربی نوجوانان باید در اولویت کاری فدراسیون والیبال قرار بگیرد. علاقمندان این رشته امیدوارند که آینده‌سازان والیبال در هیاهوی انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان که در مقطع کنونی هیاهو برای هیچ است، به دست فراموشی سپرده نشوند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول