اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حذف ترددهای غیرضرور شهری، نسخه کرونا رامی‌پیچد

شیوع فراگیر ویروس کرونا در مازندران همزمان با سراسر کشور، محدودیت‌ها و مشکلات زیادی برای مردم استان و کشورمان به همراه داشت و در این بین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گامی برای رعایت فاصله و افزایش سلامت مردم بود که برای اولین بار در مازندران اجرایی شد.

حذف ترددهای غیرضرور شهری، نسخه کرونا رامی‌پیچد

خبرگزاری فارس مازندران/ گروه اجتماعی: رفتار آگاهانه و مسؤولانه مردم استان در رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تفرجگاه‌ها در روز طبیعت نشان داد که مردم خود را مستلزم به رعایت این فاصله می‌دانند و این طرح در بهشهر همچنان ادامه دارد.

 

طرح ارزیابی فاصله‌گذاری اجتماعی که برای اولین بار در استان مازندران به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر در حال اجراست؛ طرحی است که با استقبال مناسب شهروندان و مردم در شهر و روستا مواجه شده است.

 

روستای التپه بهشهر، بهترین روستا در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

براساس آنچه توسط رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر اعلام شده است؛ روستاهای التپه، سارو، شهیدآباد، تازه‌آباد، خلیل‌شهر و پاسند ورودی روستا به روی افراد غیربومی بسته شد و روستای التپه به خاطر شرایط سخت‌گیرانه بهترین روستا در طرح ارزیابی شد.

 

مسعود فلاح در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: در شرایط فعلی سلامت مردم اولویت اول جامعه است و رعایت فاصله اجتماعی از موارد مهم برای حفظ این سلامت است و سخت‌گیرانه‌تر از قبل این طرح در بهشهر اجرا می‌شود تا سلامت مردم تضمین شود.

وی افزود: تلاش داریم تا با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، آسایش و امنیت روحی و روانی را برای مردم فراهم کنیم و از انتشار ویروس کرونا در این شهرستان جلوگیری کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بهشهر همچنین از اقدامات پیشگیرانه این اداره در طرح مقابله با ویروس کرونا خبر داد و یادآور شد: ماندن در خانه و پرهیز از حضور در اماکن عمومی، تفریحی و خرید از فروشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در قطع شدن زنجیره ابتلا به شیوع ویروس کرونا از جمله این طرح‌ها بود که در ادامه راه با سرعت‌بخشی به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، سلامت افراد بیشتری تضمین می‌شود.

 

ترددهای بی‌مورد شهری حذف شود

فلاح در حال حاضر مهمترین دغدغه را تردد بی‌مورد برخی از شهروندان اعلام کرد و گفت: با توجه به همه تلاش‌های انجام شده روند نزولی و کاهش شیوع ویروس کرونا نیازمند قطع زنجیره انسانی و کاهش ترددها و جدی گرفتن فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی افزود: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همه مردم و مسؤولان، آگاهانه و مسؤولانه وارد عمل شدند و کارکرد مثبتی به همراه داشته است و می‌توان با ادامه روند اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و حذف ترددهای بی‌مورد در شهر، سلامت همگانی را زودتر از موعد به همگان ارزانی کرد.

 

اعضای شورای اسلامی شهر بهشهر هم در ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که به همت اداره ارشاد بهشهر انجام شد؛ این بار با حضور در نانوایی‌های شهری، این مهم را اطلاع‌رسانی کرده و خواهان اجرای درست و اصولی آن شدند.

 

 

علی شکوهی، رئیس شورای اسلامی شهر بهشهر در بازدید از نانوایی‌ها و ارائه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور تعدادی از شهریاران بهشهر گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این مرحله در حال اجراست تا با تلاش همه شاهد رخت بربستن این ویروس از جامعه باشیم.

انتهای پیام/86002/ع/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول