اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی ۱۸۹۷ نفر شد/ اعلام محلات جدید کرونایی تبریز و شهرستان ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با شناسایی ۸۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل مبتلایان به کویید ۱۹ به یک هزار و ۸۹۷ نفر رسید.

شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی ۱۸۹۷ نفر شد/ اعلام محلات جدید کرونایی تبریز و شهرستان ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی زنده خبری اظهار کرد: با شناسایی  ۸۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل مبتلایان به کویید ۱۹ به   یک هزار و ۸۹۷ نفر رسید.

وی افزود: تعداد فوتی‌ها ارتباطی به بستری‌های آن روز ندارد بلکه قربانیان اعلام شده برای بستری‌های چند روز و یا هفته پیش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه  در حال حاضر ۱۵۳ نفر در بخش ویژه و تهویه مکانیکی هستند، گفت: میزان گسترش شیوع علاوه بر ۷ شهرستان قبلی اعلام شده در شهرستان‌های  آذرشهر و اسکو و هریس هم زیاد شده است.

وی افزود:آقای هاشمی، رئیس بیمارستان آذرشهر،  در کل دوران کرونا در بیمارستان آذرشهر حضور داشته و خدمت‌رسانی کردند ولی امروز آسمانی شد.

صومی گفت: علاوه بر محلات قبلی اعلام شده، خیابان‌های حافظ، آبرسان و یاغچیان هم جزو محلاتی شد که تعداد مبتلایان در آنجا بیشتر است. 

وی با اشاره بر اینکه امروز، در عرض یک روز، میزان ۱۴۰ نفر بستری‌ها افزایش یافته است، گفت:  فکر نکنیم با یک روز آمار کاهشی در حال غلبه به کرونا هستیم زیرا اگر رعایت نکنیم هر روز آمار شهدا و قربانیان کرونا افزایش خواهد یافت.

 صومی متذکر شد: ویروس یک جنگ تمام عیار است و نباید  از آن غافل شد ولی من امروز تاسف خوردم که چرا مردم در حال تردد در خیابان‌ها بوده و ترافیک ایجاد کردند زیرا هر ازدحامی نشان از شیوع گسترده و کمک به افزایش ویروس دارد.

صومی متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشتی و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول