اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بیمه شدگان کارگاه‌های فرهنگی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: بیمه شدگان صنف‌ها و کارگاه‌های فرهنگی و هنری که به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده اند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند

بیمه شدگان کارگاه‌های فرهنگی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی اظهار کرد: بیمه شدگان صنف‌ها و کارگاه‌های فرهنگی و هنری که به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده اند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.

وی افزود: شاغلان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی و هنری که تنها به علت شیوع بیماری کرونا از کار بیکار شده اند و زیر یکسال سابقه بیمه در سال ۹۸ دارند، می‌توانند از بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

وی گفت: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری شاغلان کارگاه‌ها و صنف‌های فرهنگی هنری مشمول، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برابر مقررات تامین اجتماعی، بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی می‌باشند، مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند (مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این قانون نیستند.

کمالی گفت: کسانی که در سامانه مذکور ثبت نام می‌کنند، حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول