اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تفاهم‌نامه تولید یک میلیون ماسک و گان بیمارستانی امضاء شد

با امضای تفاهم‌نامه همکاری بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات و سازمان فنی حرفه‌ای در مبارزه با کرونا موظف به تولید یک میلیون ماسک و گان بیمارستانی شدند.

تفاهم‌نامه تولید یک میلیون ماسک و گان بیمارستانی امضاء شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش و حرفه‌ای کشور در بازدید از فرآیند تولید ماسک مرکز شماره یک شهید مهمانچی تهران بیان داشت: با توجه به شرایط سخت تحریم، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نتیجه مطلوبی را از تعامل با شرکای اجتماعی و مؤسسات کارآموزی آزاد در مبارزه با شیوع ویروس کرونا کسب کرده است.

وی با تقدیر از همت و عزم مربیان و کارآموزان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در تولید ماسک، گان و تجهیزات سفارش محور بیمارستانی، اعلام کرد: تاکنون بیش از ۳ میلیون ماسک، ۶۰ هزار گان و ۵ هزار تجهیزات مورد نیاز توسط بخش دولتی و موسسات کارآموزی آزاد با همکاری شرکای اجتماعی نظیر وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با ویروس کرونا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج ادارات وزارت خانه ها، استانداری و غیره با کیفیت مطلوب تولید شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تولید یک میلیون ماسک توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و کانون انجمن صنفی مؤسسات کارآموزی آزاد را به عنوان بهترین گام آغازین در تعامل با شرکای اجتماعی در تأمین مواد مصرفی، تولید ماسک و مایحتاج بیمارستانی و ضدعفونی کردن آن برشمرد و ادامه داد: مربیان و کارآموزان مهارت یافته در این وضعیت بحرانی متعهدانه برای حفظ جان مردم و مقابله با این شیوع تلاش می‌کنند.

تولید روزانه ۵ هزار ماسک توسط موسسات کارآموزی آزاد طراحی و دوخت استان تهران 

رضا گرزین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه با وزارت بهداشت و بسیج وزارت خانه‌ها و ادارات در اسفند ماه ۹۸، بیان داشت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده این مجموعه با همکاری انجمن صنفی مؤسسات کارآموزی آزاد طراحی و دوخت موظف به تولید یک میلیون ماسک و گان بیمارستانی است که مواد اولیه آن توسط بسیج وزارت خانه‌ها و ادارات تأمین، محصولات توسط آموزش فنی و حرفه‌ای تولید و در نهایت توسط وزارت بهداشت ضدعفونی و در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی از تولید روزانه ۵ هزار ماسک در این استان خبر داد و افزود: با توجه به فعالیت ۶۰۳ آموزشگاه آزاد طراحی و دوخت در استان تهران، در صورت تأمین مواد مصرفی این ظرفیت می تواند به تولید ۲۵ هزار ماسک افزایش یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران تصریح کرد: در این روزهای سخت مبارزه با ویروس کرونا اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و انجمن صنفی مؤسسات کارآموزی آزاد حامی کادر درمان کشورمان است.

گرزین اظهار داشت: مؤسسات کارآموزی آزاد طراحی و دوخت استان تهران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر هم‌افزایی کلیه دستگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برای بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا سهم بزرگی را بر عهده دارند.

حمیدرضا قریشی فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات نیز در بازدید از فرآیند تولید ماسک در مرکز شماره یک شهید مهمانچی تهران از تلاش شبانه‌روزی بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در انجام مسؤولانه و متعهدانه تولید ماسک و گان بیمارستانی تقدیر به عمل آورد.

بنا براین گزارش، بر اساس تفاهم‌نامه میان بسیج وزارتخانه ها و ادارات و سازمان فنی حرفه‌ای و وزارت بهداشت با همکاری انجمن صنفی موسسات کارآموزی آزاد طراحی و دوخت موظف به تولید یک میلیون ماسک و گان بیمارستانی شدند که مواد اولیه آن توسط بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات تأمین، محصولات توسط آموزش فنی و حرفه‌ای تولید و در نهایت توسط وزارت بهداشت ضدعفونی و در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول