اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرونا در اروپا| ابتلای 10 کارمند سازمان ملل؛ کمپ پناهجویان در یونان قرنطینه شد

در ادامه روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در اروپا، 10 کارمند مقر سازمان ملل در وین به این بیماری مبتلا شدند.

کرونا در اروپا| ابتلای 10 کارمند سازمان ملل؛ کمپ پناهجویان در یونان قرنطینه شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، افزایش شیوع ویروس کرونا در جهان، شمار مبتلایان در مقر سازمان ملل در وین را به ۱۰ نفر رساند و کمپ پناه‌جویان سوری در یونان را به قرنطینه کشاند.

به نوشته پایگاه اینترنتی سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل (یونیدو)، مقامات مقر سازمان ملل در وین اعلام کردند با ابتلای یکی از کارمندان دفتر مبارزه با جرم و قاچاق مواد مخدر به ویروس کرونا، شمار مبتلایان به این بیماری در این مقر به ۱۰ نفر رسید.

از سوی دیگر خبرگزاری «رویترز» نوشت، دولت یونان کمپ پناهجویان سوری در این کشور را به دلیل ابتلای ۲۰ پناهجو به ویروس کرونا قرنطینه کرده است.

مقامات دولت یونان گفتند، پناهجویانی که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده است فاقد علائم ظاهری ابتلا به این بیماری هستند. تا کنون این آزمایش بر روی ۶۷ پناهجو انجام شده و آزمایشات بیشتر نیز در دست انجام است.

تا کنون در یونان ۱۴۱۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۰ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین بر اساس داده‌های مربوط به امنیت اجتماعی در اسپانیا که از لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا رتبه دوم را دارد، از زمان شیوع این بیماری نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر شغل خود را از دست داده‌اند.

«جوزپه کنته» نخست‌وزیر ایتالیان روز پنجشنبه ملی کردن کسب‌وکارها در این کشور را رد کرد و گفت ممکن است سرمایه‌گذاران سودجو از فرصت کاهش ارزش آن‌ها درخلال شیوع ویروس کرونا استفاده کرده و دارایی‌هایی نظیر بانک‌ها و شرکت‌های بیمه را تصاحب کنند.

«اورسولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا از کشورهای اروپایی درخواست کرد در مبارزه با ویروس کرون همبستگی بیشتری از خود نشان دهند. وی از کمک ۱۰۰ میلیارد یورویی به کشورهای متحمل بیشترین آسیب از ویروس کرونا، از جمله ایتالیا خبر داد. 

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز با ابراز نگرانی از افزایش شیوع کرونا در جهان گفت به زودی  شمار مبتلایان در جهان به مرز یک میلیون نفر و  شمار قربانیان به ۵۰ هزار نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول