اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

شمار مبتلایان در جنوب غرب خوزستان به ۱۴۸ نفر رسید

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تا به امروز ۱۰ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ اضافه شد و در مجموع۱۴۸ مورد مثبت ابتلای قطعی در جنوب غرب خوزستان ثبت شده است.

شمار مبتلایان در جنوب غرب خوزستان به ۱۴۸ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان؛ شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان عصر امروز در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در جنوب غرب خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا به امروز ۱۰ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ اضافه شد و در مجموع۱۴۸ مورد مثبت ابتلای قطعی در جنوب غرب خوزستان ثبت شده است.

وی افزود: از این ۱۴۸ مورد قطعی مبتلا به کرونا به تفکیک ۴۹ نفر آبادان؛ ۷۶ نفر خرمشهر و ۲۳ نفر از شادگان است و ۱۳نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند که به ترتیب ۳نفر آبادان ؛ ۸ نفر خرمشهر و ۲ نفر از شادگان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به ۱۷هزار و ۴۹۸ مراجعه کننده از ابتدای اسفند تاکنون ؛ افزود: از این تعداد یک هزار و ۳۴۲ نفر بستری و یک هزار و ۱۷۱نفر مرخص شدند‌.

وی بیان کرد: ۱۸نفر بستری جدید و ۲۱ نفر مرخص شده اند و در حال حاضر ۹۷نفر بستری و ۱۰۸ نفر با حال عمومی مرخص شدند.

 سلمان زاده در خصوص داروی ضد ویروس و تاثیر مثبت آن در درمان بیماری ها کرونایی در آبادان گفت: مطالعات انجام شده به وزارت بهداشت ارسال شد و ضمن تاثیر مثبت این مطلب کمیته علمی وزارت بهداشت مقرر کرد در سه استان خوزستان؛تهران و مازندران این طرح روی تعدادی از بیماران اجرای شود. و اگر تعداد قابل قبولی از بیماران درمان شوند به عنوان درمان موثر مطرح شود. لذا برای مطالعه بیشتر تحقیقات در سه مرکز دانشگاهی کشور در حال انجام است .

وی در ادامه گفت: این دارو ضد ویروس ساده با طیف عوارض بسیار کم است و امیدواریم نتایج موفقیت آمیز باشد.

سلمان زاده با اشاره به آمار کاهشی مبتلایان به کرونا در آبادان در مقایسه با آمار افزایشی در خرمشهر ؛ اظهار کرد: خوشبختانه آبادان هم در بحث حاکمیتی برخورد جدی تری داشته و همینطور مروم همکاری موثری داشته اند. ولی در خرمشهر و شادگان مردم رعایت نمی کنند و بازرها شلوغ است و اگر وضعیت اینگونه پیش رود امیدی به کنترل بیماری نخواهیم داشت.

 وی افزود: ممکن است موارد ابتلا افزایش پیدا کند و با حالت انفجاری ابتلای بسیاری از افراد مواجه شویم لذا افراد جامعه باید با جدیت موارد بهداشتی را رعایت کنند و لازم است مسئولین به مقدار لازم از قوه قهریه برای بستن بازرها و خانه نشین کردن مردم استفاده کنند.

انتهای پیام /۷۲۰۷۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول