اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

زیارت مجازی در روز طبیعت/ در خانه بمانیم

در روز طبیعت آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) با همکاری سمن‌های جوانان اقدام به راه‌اندازی زیارت مجازی و مسابقه زنده اینترنتی کرده‌اند.

زیارت مجازی در روز طبیعت/ در خانه بمانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، در روزهایی قرار داریم که مسیر حرکت مبارزه کشور در برابر بیماری کرونا به مراحل حساس خود رسیده و با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی عملا وارد فاز جدید عملیاتی شده است. امروز روز طبیعت و اصطلاحا «سیزده به در» است که متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا و بنا بر ضرورت حفظ جان و سلامت مردم تمامی تفرجگاه‌ها، پارک‌ها، اماکن مقدسه و ... تعطیل بوده و ورود و استقرار در آنها ممنوع اعلام شده است.

در سالهای گذشته و در روز طبیعت بسیاری از مردم شهرستان گنبدکاووس و شهرستان‌های اطراف برای گذراندن این روز با حضور در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع)، مهمان خانه‌ها و حجره‌هایی که در محوطه و صحن در اختیار مردم قرار می‌گرفت این روز را در فضایی معنوی و شاد در کنار خانواده به سر می‌بردند.

اما امسال به دلیل ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اعمال شده دسترسی مردم به این اماکن مقدس غیرممکن شده و به همین دلیل اعضای سمن‌های جوانان گنبدکاووس در قالب پویش همدلی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و مرکز افق آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) در ابتکاری جالب امروز اقدام به راه‌اندازی زیارت مجازی در بستر اینترنت کرده‌اند.

در این ویژه برنامه اینترنتی که به صورت زنده از مقابل مضجع شریف این امامزاده بزرگوار پخش می‌شود علاوه بر قرائت زیارت و نمایش تصاویری به صورت زنده از مضجع و بارگاه ملکوتی نوه امام سجاد (ع)، مولودی خوانی و اجرای مسابقه فرهنگی زنده برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول