اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

گلایه‌ مردم دلگان از نداشتن محورهای مواصلاتی مناسب/ جاده‌های غیراستاندارد جان مردم را تهدید می‌کند

فرماندار دلگان گفت: نداشتن راه مناسب و قابل اعتماد و عدم تردد اتوبوس های مسافربری در محورهای منتهی به دلگان، به علت عدم برخورداری محورها از استاندارد کافی، مانعی جدی در رشد همه جانبه این شهرستان است و در مواقع سیلاب نیز جان مردم را تهدید می‌کند.

گلایه‌ مردم دلگان از نداشتن محورهای مواصلاتی مناسب/ جاده‌های غیراستاندارد جان مردم را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دلگان، مجتبی شجاعی امروز در بازدید از محور ایرانشهر به دلگان اظهار کرد: حمل و نقل یکی از اجزای مهم رشد اقتصادی محسوب شده و به دلیل داشتن نقش زیربنایی تأثیر مستقیم و فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی و پیشرفت منطقه دارد.

شجاعی افزود: موقعیت استراتژیکی و سوق الجیشی دلگان به عنوان نقطه اتصال بنادر چابهار  و بندرعباس و جنوب استان با عمق کشور ؛ ما را قادر خواهد ساخت که به شرط تامین اعتبار لازم و  سرمایه گذاری در راهها  و ایجاد سیستم حمل و نقل کارآمد بار و مسافر ، رشد و توسعه اقتصادی شهرستان را با شتاب بیشتری پیش ببریم.

وی ادامه داد: در حالی که به همت دولت و همکاری اثر بخش مردم در همه بخشها شاهد جهش شاحصها در دلگان هستیم، نداشتن راه مناسب و قابل اعتماد و عدم تردد اتوبوس های مسافربری در محورهای منتهی به دلگان به علت عدم برخورداری محورها از استاندارد کافی، مانعی جدی در رشد همه جانبه شهرستان است.

شجاعی گفت: توجه به محورهای مواصلاتی دلگان می‌تواند پنجره‌ای از توسعه را به روی منطقه گشوده و به رونق کسب و کار کشاورزی جنوب استان کمک بزرگی کند.

وی ادامه داد: امروز از محور ایرانشهر به دلگان بازدید داشتیم، برخلاف علم به اینکه سالها در بخش راهها با راهبرد عمل نشده و توسعه شهرستان قربانی راههای غیراستاندارد شده، هنوز هم وزارت راه نقشه راه مناسب برای عبور از چالش فوق نداشته و اخیرا هم اعتبارات محدودیت ایجاد کرده است و با ۱۷ میلی متر باران ، راههای دلگان مسدود و درب شهرستان به بیرون بسته می‌شود و ارتفاع کم‌ دلگان از سطح دریا و تاثیر پذیری از آثار مخرب جریان آب و سیلابهای شهرستانها و مناطق همجوار و فقدان پل های مناسب ، باعث گلایه‌مندی مردم بوده است.

شجاعی گفت:  توجه به محورهای مواصلاتی دلگان میتواند پنجره‌ای از توسعه را به روی منطقه گشوده و به رونق کسب و کار کشاورزی جنوب استان کمک بزرگی کند.

وی ادامه داد: برخلاف اتمام  خوب احداث پل ها در مسیر زهکلوت ، به تعداد ۱۵ پل شامل ۱۳ دهانه ای ، ۴ دهانه ای،  ۳ دهانه ای و...و نیمه تمام ماندن ۲۵ پل با دهانه های ۵ تایی و ۶ تایی ، ۱۰ تایی ، ۱۴ تایی و .. انتظار بود وزارت راه با تخصیص به موقع اعتبارات ملی، به تسریع در اجرای این محور کلیدی کمک میکرد و از سویی چندین پل در مسیر ایرانشهر به دلگان، که تعدادی نیمه تمام و تعدادی آغاز نشده است نیز از ضرورتهای این محور است.

شجاعی گفت: با توجه به توجه شورای برنامه ریزی استان به پیش بینی و تخصیص اعتبارات استانی راه اما تا کنون وعده های مسوولین وزارت راه مبنی بر تخصیص اعتبارات منابع ملی برای محور دلگان به زهکلوت محقق نشده است.

انتهای پیام/3139/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول