اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تداوم امنیت غذایی در شرایط بحرانی کشور مستلزم حمایت دولت است

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازگانی استان مرکزی با اشاره به کمبود برخی اقلام خوراکی در کشورهای مختلف به دلیل شیوع کووید۱۹ تاکید کرد: اهمیت امنیت غذایی در چنین جنگ هایی بیش از قبل مشخص شده است.

تداوم امنیت غذایی در شرایط بحرانی کشور مستلزم حمایت دولت است

 رضا جلالوندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک حمایت از بخش کشاورزی را حفاظت از امنیت غذایی کشور دانست و اظهار کرد: با شیوع کووید۱۹ و بسته شدن مرزها برخی از کشورها با کمبود اقلام خوراکی مواجه شدند، اما خوشبختانه در کشور تاکنون با این مشکل مواجه نشده‌ایم.

وی ادامه داد: این موضوع حاصل تلاش فعالان بخش کشاورزی بوده است و تداوم این امنیت مستلزم حمایت دولت از این بخش است.

جلالوندی بیان کرد: به دلیل شرایط پیش‌آمده کشاورزان، دامداران و گل‌کاران با مشکلاتی مواجه شده‌اند که نیاز است حمایت‌هایی ازجمله تقسیط بلندمدت بدهی‌های بانک‌ها، در نظر گرفتن تسهیلات ارزان‌قیمت و بخشش بخشی از بدهی‌ها در نظر گرفته شود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی با اشاره به از بین رفتن حجم قابل‌توجهی از گل و گیاه گفت: افراد متعددی در این عرصه فعالیت و از این راه امرارمعاش می‌کنند و برای تداوم این صنعت ارزشمند نیاز است دولت شرایط ویژه برای گل‌کاران در نظر بگیرند.

جلالوندی افزود: ضرر و زیان‌های بخش کشاورزی، دامداری و گل‌کاری استان به دلیل شیوع کووید۱۹ به‌صورت مکتوب به دولت منتقل و با وزارت خانه، اتاق ایران و جهاد کشاورزی استان رایزنی‌هایی از طریق اتاق بازرگانی استان صورت گرفته است که دولت از این بخش حمایت کند.

وی با اشاره به رشد هشت‌درصدی کشاورزی کشور در سال گذشته، گفت: این رشد باوجود شرایط نامناسب اقتصادی رخ داد که نشان از پتانسیل این بخش دارد.

جلالوندی ادامه داد: کم‌لطفی‌هایی به بخش کشاورزی وجود دارد که ازجمله آن خرید محصولی مانند چغندر باقیمت ارزان از کشاورز است درصورتی‌که قیمت قند و شکر ۳۰۰ درصد رشد داشته قیمت چغندر ۶۰ درصد افزایش داشته و اختلاف سود ناشی از افزایش قیمت بازار به کارخانه‌دار می‌رسد این موارد نیاز به توجه دارد.

وی تأکید کرد: در صورت حمایت از این بخش جهش تولید که به‌عنوان شعار سال نام‌گذاری شده است در کشاورزی به‌خوبی محقق خواهد شد و این موضوع تثبیت امنیت غذایی کشور به‌ویژه در شرایط بحرانی مانند شیوع بیماری را ممکن می‌کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول