اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کنترل کووید 19 نیازمند اجرای دقیق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است/ ابتلای 540 زنجانی به ویروس کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اجرای دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: اگر می‌خواهیم این بیماری در کشورمان کنترل شود باید این طرح را به صورت دقیق اجرا کنیم.

کنترل کووید 19 نیازمند اجرای دقیق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است/ ابتلای 540 زنجانی به ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا صائینی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی اظهار کرد: در حال حاضر باید تصور کنیم که همه آلوده به ویروس کرونا هستند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار مبتلایان قطعی به کوید 19 در استان را 540 نفر اعلام و تصریح کرد: 22 مورد از این آمار طی 24 ساعت گذشته مشخص شده است.

وی آمار تجمعی بیماران مشکوک ارجاع شده به مراکز درمانی استان زنجان را یک هزار و 515 مورد اعلام کرد و افزود: 359 مورد از این آمار در این مراکز بستری شده‌اند.

صائینی ادامه داد: 349 نفر از 540 بیمار قطعی به کووید 19 در مراکز درمانی استان زنجان پس از طی مراحل درمانی خود ترخیص شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اجرای دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی افزود: اگر می‌خواهیم این بیماری در کشورمان کنترل شود باید این طرح را به صورت دقیق اجرا کنیم.

وی ادامه داد: رعایت موارد بهداشتی توسط مردم و پرهیز از حضور در هر نوع تجمعی می‌تواند استان و کشورمان را از رسیدن به پیک و سینه کش کوه و در نهایت قله که می‌تواند بسیار آسیب‌زا باشد نجات دهد.

صائینی با تاکید بر مؤثر بودن اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری در استان زنجان گفت: کنترلی که بر روی چینی‌های مقیم زنجان و همچنین افرادی که از قم به استان زنجان سفر کردند، مانع شیوع وسیع و خارج از کنترل ویروس کرونا در استان زنجان شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید مجدد بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی افزود: مردم باید بدانند که وضعیت فردی که در کنارمان نشسته حتی خودمان هم به لحاظ ناقل بودن مشخص نیست از این رو باید از حضور در تجمعات به ویژه تجمعات روز طبیعت به شدت پرهیز کنند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول