اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

توقیف یک‌ماهه ۳۸ خودرو در گیلان به دلیل بی‌توجهی به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به جریمه پنج میلیون ریالی حدود یک‌صد خودرو به دلیل بی‌توجهی به دستورات قانونی، از توقیف یک‌ماهه ۳۸ خودرو و انتقال آن‌ها به پارکینگ در روز نخست اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در گیلان خبر داد.

توقیف یک‌ماهه ۳۸ خودرو در گیلان به دلیل بی‌توجهی به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز پس از جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست رئیس‌جمهوری به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز طرح‌های اجراشده دولت در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا ازجمله طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، موردبحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها نشان از موفقیت این طرح دارد، گفت: در استان گیلان نیز آمارها نشان می‌دهد که همکاری خوبی از سوی هم‌وطنان به‌منظور پرهیز از سفر صورت گرفته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تعداد معدودی از هم‌وطنان که از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مطلع نبودند، افزود: برخی نیز با بی‌توجهی به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، در نخستین روز از اجرای این طرح قصد سفر به گیلان را داشتند که با توصیه و راهنمایی عوامل اجرایی طرح به‌ویژه نیروی انتظامی برگردانده شدند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه کمتر از یک‌صد خودرو هم به دلیل بی‌توجهی به دستورات قانونی به مبلغ پنج میلیون ریال جریمه نقدی شدند، از توقیف یک‌ماهه ۳۸ خودرو و انتقال آن‌ها به پارکینگ در روز اول اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در گیلان خبر داد.

استاندار گیلان با اشاره به آسیب واردشده به برخی صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی به سبب شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: دولت مقرر کرد تسهیلات مناسبی با بهره ۱۲ درصد را در اختیار صاحبان این مشاغل و صنایع قرار دهد و ما برای تسهیل اجرای این سیاست تصمیم گرفتیم تا هر چه سریع‌تر به سازمان‌های ذی‌ربط ازجمله صمت ابلاغ کنیم که نسبت به شناسایی، تمهید و راهنمایی و هدایت مشمولان به بانک‌های عامل اقدام کنند.

وی با تأکید بر لزوم استمرار پویش "در خانه بمانیم" از سوی هم استانی‌ها و پرهیز از تردد و حضور در اجتماعات به‌ویژه در روز ۱۳ فروردین خاطرنشان کرد: از هم‌وطنان می‌خواهیم که در این روز از منازل خود خارج نشوند لذا حسب مجوزهای قانونی برای جریمه‌های خودروهای متخلف غیربومی شهرها، در صورت بروز این مسئله ناگزیر اقدامات لازم توسط پلیس صورت می‌گیرد.

زارع در خصوص تردد درون استانی نیز گفت: در ورودی شهرستان‌هایی که کمربندی دارند، پایش‌ها در حال انجام است و اجازه ورود خودرو با پلاکی غیرازآن شهرستان داده نمی‌شود مگر آنکه محل کارشان در شهری دیگر باشد یا حسب اضطرار مجبور به تردد به نقطه دیگر استان شود.

وی به سبب تعطیلی برخی اصناف، ممکن است شهروندان برای تهیه اقلام موردنیاز خود متقاضی دریافت محصولات از طریق خرید اینترنتی از فروشگاه‌های سراسر کشور باشند، تصریح کرد: مقرر شد سامانه‌ای از سوی سازمان صمت و اتحادیه اصناف با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات طراحی شود تا فروشگاه‌های بزرگ و تولیدکنندگان در آن تجمیع شده و نسبت به عرضه و فروش محصول و خدمات خود اقدام کنند.

استاندار گیلان با تأکید بر همکاری شرکت پست استان در اجرای این طرح افزود: کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد مدیریت بیماری کرونا استان با همکاری تعزیرات حکومتی، عهده‌دار نظارت بر قیمت و کیفیت کالاهاست.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول