اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک/ استاندار: سپاه همیشه در میدان خدمت به مردم است

رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی حوزه بهداشت و درمان شهدای مدافع سلامت باتوجه فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه غرب کشور آغاز شد.

برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک/ استاندار: سپاه همیشه در میدان خدمت به مردم است

به گزارش فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در مراسم آغازین این رزمایش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اقدامات سپاه در استان کرمانشاه برای ما تازگی ندارد چرا که از مدت‌ها قبل سپاه در حوادث مختلفی همچون سیل و زلزله در کنار مردم بوده است و به عنوان یک ظرفیت که تهدیدها را تبدیل به فرصت می کند، به خوبی عمل کرده است.

وی اضافه کرد: امروز سپاه 200 تا 300 تخت در مجموعه درمان ایجاد کرده که ظرفیت بسیار خوبی است از طرفی دیگر بحث ضدعفونی در شهرها را آغاز کرده و در مجموعه اقدامات بسیار خوبی توسط این نهاد صورت گرفته است.

در ادامه فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه، عنوان کرد: در اجرای رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی و درمان شهدای مدافع سلامت با توجه به تدابیر و دستورات مقام معظم رهبری، قرارگاه نجف با استفاده از امکانات موجود فعالیت خود را در حوزه سرزمینی آغاز کرده است.

سردار محمد عظیمی اضافه کرد: عملیات پاکسازی و ضدعفونی کردن منطقه سرزمینی از روز پنج فروردین ماه و از شهرستان‌های سنقر و کلیایی و کنگاور آغاز شده است و این عملیات امروز (هشتم فروردین ) در سطح شهرستان کرمانشاه و در ادامه در سایر شهرستان نیز ادامه خواهد یافت.

 


بنابر اطلاعات واصله، این ماموریت با بکارگیری 7 یگان، 35 ناحیه مقاومت و بیش از 130 دستگاه خودرو و تجهیزات تخصصی، صدها نفر از کارکنان رده‌های نیرو‌های نیروی زمینی سپاه‌های استانی و هزاران نفر از بسیجیان اجرا خواهد شد.

انجام عملیات پاکسازی با استفاده از خودرو‌های رفع آلودگی شامل انواع درخش، روتست و سامانه‌های واکنش سریع بهداشت در تاریخ پنجم فروردین ماه سال جاری در شهرستان‌های سنقر کلیایی و کنگاور انجام شد و انشا الله از امروز در مرکز استان و در روز های آتی در دیگر شهرستان نیز اجرا می شود.

در حوزه درمان از ابتدا یک بخش از بیمارستان امام حسین (ع) به امر مداوای بیماران کرونا اختصاص یافته و تا کنون تعدادی از بیماران مشکوک و قطعی به کرونا پذیرش و تحت مراقبت و درمان قرار گرفته است، یک لایه بیمارستان سیار در کنار بیمارستان امام حسین (ع) با ظرفیت 150 تخت نیز مستقر بوده و آماده ارائه خدمات می باشد.

ظرفیت بخش درمان در مرکز بهداری غرب، 115 تخت ثابت، 50 تخت نقاهتگاهی، 150 تخت بیمارستانی است که آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌باشد.

بیمارستان سیار شامل اورژانس جنگ نوین متشکل از واحد های رفع آلودگی از مصدومین و درمان است که ظرفیت 20 تخت را داراست، بیمارستان ترکیبی از چادر و واحدهای جراحی تاکتیکی نیز از دیگر قسمت های بیمارستان سیار می باشد.

بیمارستان لایه اتوبوسی متشکل از 5 اتوبوس تغییر کاربری یافته به بخش های اورژانس بستری، اتاق عمل، آزمایشگاه و تصویربرداری است و در ادامه بیمارستان متشکل از 6 کفی 13.7 متری با ظرفیت 50 تخت است که اولین نمونه آن شامل بخش اورژانس ساخته شده است که انشاالله در ادامه و به مدد کمکم سئولین توسعه خواهد یافته و همچنین با اهتمام سپاه استان یک باب نقاتگاه 300 تخت در پادگان توحید راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول