اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

حل مشکل کرونا در گرو برنامه ریزی دقیق و به کارگیری نهادهای مردمی

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه امروز نهادهای غیردولتی در حل مشکلات مردم در زمان وقوع بحران های مختلف نقش جدی ایفا می‌کنند گفت: حل مشکل کرونا هم در گرو برنامه ریزی و به کارگیری نهادهای مردمی است.

حل مشکل کرونا در گرو برنامه ریزی دقیق و به کارگیری نهادهای مردمی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهرتهران به همراه فریدون حیدری شهردار منطقه 5 با حضور در مسجد امام حسن عسگری (ع) از قرارگاه مردمی مبارزه با ویروس کرونا بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به مقوله "مسئولیت اجتماعی شهروندی" به عنوان یکی از موضوعات مدرن در جوامع دنیا گفت: امروز نهادهای غیردولتی در حل مشکلات مردم در زمان وقوع بحران های مختلف نقش جدی دارند. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهرتهران افزود: زمانی که کشور با بحران کرونا روبرو شده است، شاهد تبدیل مساجد و بسیج محلات به پایگاه هایی برای جذب مشارکت های مردمی هستیم. 

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: این موضوع نشان می دهد که ظرفیت جذب مشارکت های مردمی برای حل مشکل کرونا همچون سایر بلایای طبیعی را داریم و اگر به شکل مدیریت شده این امکان را در جهت حل مشکلات ناشی از وقوع بحران کرونا ایجاد کنیم می توانیم خدمات لازم را با سرعت بیشتری ارائه دهیم.

وی افزود: خیلی از کشورهای دنیا مبالغ کلانی را هزینه می کنند تا گروههای غیردولتی و سازمان های مردم نهاد را در حوادث اینچنینی فعال کنند و این در حالی است که خوشبختانه با فرهنگ غنی ایرانی، آموزه های دین مبین اسلام و همبستگی مردمی، این پتانسیل در کشور وجود دارد و کافی است مسئولین با یک برنامه ریزی دقیق امکان کمک رسانی بیشتر به مردم را در قالب نهادهای اینچنینی فراهم کنند.

رئیس کمیته بودجعه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به نقش آفرینی مدیریت شهری در حوزه مدیریت بحران کرونا گفت: مدیریت شهری و شهرداری تهران از اولین مجموعه هایی هستند که از همان ساعات ابتدایی تشخیص ویروس کرونا در کشور وارد عمل شدند و با فوریت جلسات خود را در این حوزه تشکیل دادند.

فراهانی ادامه داد: طی این جلسات کلیه نیروهای شهرداری تهران در مبارزه با ویروس کرونا بسیج شدند و در ابتدا مجموعه های تحت اختیار شهرداری اقدامات مختلف در حوزه مبارزه با کرونا را سازمان دهی و اجرا کردند.

وی ضمن تقدیر از تلاش های شهرداری در حوزه مدیریت بحران کرونا گفت: هم اکنون ضدعفونی اماکن از طریق سازمان آتش نشانی و مناطق و نواحی شهرداری تهران به صورت جدی در حال اجرا است.

رئیس کمیته بودجعه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: انجام اقدامات ویژه برای محل های پرخطر همچون ایجاد کلینیک تشخیص و غربالگری بیماران کرونایی در میدان صادقیه در منطقه5 و همچنین اقدامات پیشگیرانه در شرکت شهروند و سازمان میادین و میوه و تره بار نشان می دهد که بخش های مختلف شهرداری در این حوزه فعال هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول