اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

محدودیت‌ها در موج دوم سفرها بیشتر می‌شود

استاندار خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی 11 نقاهتگاه در 11 شهرستان استان خبر داد و گفت: با کمک فرمانداران، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه پاسداران 141 تخت در فضایی مناسب تعبیه و سازماندهی شده تا در شرایط خاص مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

محدودیت‌ها در موج دوم سفرها بیشتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدصادق معتمدیان عصر امروز در  ستاد مدیریت کرونا در استان خراسان‌جنوبی، با اشاره به شیوع گسترده کرونا ویروس و تمهیدات پیشگیرانه، اظهار داشت: محدودیت‌ها ویژه در سطح کشور همزمان با موج دوم تعطیلات نوروزی اعمال خواهد شد.

وی ضمن تشکر از افرادی که توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری در خانه مانده‌اند، بیان داشت: اعمال این محدودیت‌ها به جهت بی‌مبالاتی و عدم توجه درصد اندکی از افراد جامعه است که توصیه‌های بهداشتی را جدی نگرفته‌اند. 

استاندار خراسان‌جنوبی تبیین کرد: این دسته افراد با عدم رعایت نکات ایمنی لازم و به مسافرت رفتن، حقوق گروهی که تابع قانون بودند و حتی کادر درمانی که شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند را پایمال نموده‌اند.

معتمدیان در خصوص تعطیلی ادارات استان، مطرح کرد: بنا به مصوبه هیئت دولت، مدیران دستگاه‌ها می‌بایست برای پاسخگویی به نیاز مراجعین، حضور یک سوم نیروها را در قالب شیفت سازماندهی نمایند.

وی با بیان اینکه دو سوم دیگر نیروها نیز می‌توانند با استفاده از مرخصی در محیط اداری حاضر نشوند، تبیین کرد: این کاهش آمار کارکنان در دستگاه‌های اجرایی، قطعاً تأثیر خوبی در میزان ترددها خواهد داشت.

استاندار خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی 11 نقاهتگاه در 11 شهرستان استان خبر داد و اظهار داشت: با کمک فرمانداران، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه پاسداران 141 تخت در فضایی مناسب تعبیه و سازماندهی شده تا در شرایط خاص مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

معتمدیان با اشاره به مطالبه مردمی در خصوص انسداد ورودی و خروجی‌های استان برای کاهش ترددها، تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا 13 استان مکلف به کنترل خروجی‌های خود بودند.

وی با تأکید بر اینکه خراسان‌جنوبی در شمار این استان‌ها لحاظ نشده بود، گفت: به جهت پاسخ به مطالبه مردم و رفع این دغدغه از جامعه، 9 نقطه اصلی در ورودی و خروجی‌های استان تعیین شد و با استقرار تیم‌های مشترک هلال‌احمر، نیروی انتظامی، راهداری در این 9 ایستگاه، ضمن اعمال محدودیت برای ورود مسافران به داخل شهرهای استان، برای تمامی افراد، معاینات اولیه کنترل سلامت، همواره انجام می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به تلاش استان برای رفع نیازهای بهداشتی، خاطرنشان کرد: تأمین تجهیزات و نیازمندی‌های درمانی بیمارستان‌های سطح استان به جهت پاسخگویی مطلوب‌تر به مراجعین باید مورد تأکید قرار گیرد.

معتمدیان با اشاره به اینکه با وجود همه محدودیت‌های ناشی از  تحریم‌ها، عنوان کرد: خوشبختانه کشور ایران در این شرایط تحریمی از برخی کشورها در زمینه تإمین نیازهای عمومی بسیار موفق عمل کرده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با تأکید بر اینکه از مردم استان خراسان‌جنوبی و کشور انتظار می‌رود در رعایت مسائل‌ بهداشتی دقت لازم را داشته باشند، اضافه کرد: همچنین با توجه به شرایط موجود دنیا، همچنان در خانه ماندن اصلی‌ترین توصیه ما به مردم است.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول