اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

استقرار سامانه جدید بارشی بر جو لرستان/ تکذیب خبر احتمال وقوع سیل در استان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سامانه جدید بارشی از امشب در جو استان فعال شده و شدت بارش‌ها طی جمعه شب تا روز دوشنبه خواهد بود.

استقرار سامانه جدید بارشی بر جو لرستان/ تکذیب خبر احتمال وقوع سیل در استان

بهروز مرادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی ساعات بعد از ظهر امروز و امشب شاهد افزایش پوشش ابر، گاهی افزایش سرعت وزش باد و در برخی مناطق لرستان بارش خفیف و پراکنده باران هستیم.

وی عنوان کرد: از فردا تا عصر روز جمعه با توجه به فعالیت موج نخست سامانه بارشی و همچنین بالا بودن شاخص‌های ناپایداری علاوه بر پوشش ابر در اغلب نقاط استان، به تناوب و با شدت و ضعف شاهد رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید در مناطق بادخیز، مه آلود شدن آسمان و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: از اواخر وقت روز جمعه با ورود موج دوم سامانه بارشی به جو استان به تناوب و با شدت و ضعف تا دوشنبه شب این سامانه بر روی جو منطقه فعال است.

مرادپور خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی میزان بارش این سامانه بارشی در لرستان بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر خواهد بود، البته این احتمال وجود دارد طی فردا و پس فردا این سامانه قدری تقویت و یا تضعیف شده و به تناسب آن میزان بارش‌ها افزایش یا کاهش یابد.

وی تاکید کرد: از نظر نوسانات دمایی، دماهای کمینه و بیشینه طی 24 ساعت آینده روند افزایشی به خود می‌گیرند.

مدیرکل هواشناسی لرستان در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر احتمال وقوع سیلاب طی روزهای آینده در استان گفت: میزان بارش‌های این سامانه بارشی به قدری نیست که احتمال وقوع سیلاب را محتمل سازد.

وی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های فصلی در ماه فروردین سال 99 نوار غرب و جنوب غرب کشور از جمله استان لرستان بطور متناوب و با شدت و ضعف تحت تاثیر چندین سامانه بارشی قرار خواهد گرفت. 

مدیرکل هواشناسی لرستان تصریح کرد: با توجه به تغییر فصل، تغییرپذیری الگوهای جوی در فصل بهار بسیار متغیر بوده و از این‌رو نمی‌توان در مورد نحوه فعالیت سامانه‌های بارشی که قرار است در 10 روز آینده بر روی منطقه فعال شود، با صحت و اطمینان بالایی پیش‌بینی کرد.

مرادپور اظهار کرد: اداره‌کل هواشناسی لرستان در حال بررسی و آنالیز نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بوده و به محض نزدیک شدن سامانه بارشی به نوار غرب کشور از 72 ساعت قبل اطلاعیه و از 48 ساعت قبل اخطاریه هواشناسی مبنی بر نحوه فعالیت موج بارشی را صادر می‌کند.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول