اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

استحصال ۱۱ میلیون مترمکعب رواناب طی ۲ روز در خراسان‌جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی از جمع‌آوری ۱۱ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان از سیلاب‌های دو روز گذشته خبر داد.

استحصال ۱۱ میلیون مترمکعب رواناب طی ۲ روز در  خراسان‌جنوبی

علیرضا نصرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: سالانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب رواناب در استان هدر و به‌سمت مرز افغانستان و کویر مرکزی می‌رود که با مشارکت مردم و ایجاد بندسارها در اراضی کشاورزی، احداث سازه‌های کوچک آبخیزداری می‌توان حجم زیادی از رواناب‌ها را مهار کرد.

وی از وجود دو هزار سازه آبخیزداری در استان خبر داد و بیان داشت: این سازه‌های برای مهار رواناب‌های سطحی و سیلاب‌ها احداث شده و سازه‌های آبخیزداری استان قابلیت ذخیره‌سازی ۷۵ میلیون مترمکعب آب را دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد سازه‌های آبخیزداری اختصاص یافت، تبیین کرد: هم‌اکنون ۶۵ سازه در قاین، ۳۸۰ سازه در نهبندان و ۵۵ سازه در خوسف در حال بهره‌برداری است.

نصرآبادی اعلام کرد: در دهه فجر سال گذشته تمام طرح‌های آبخیزداری که از ۱۵ مهرماه ۹۸ ساخت آن آغاز شده بود با هزینه ۳۵ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی ساخته و به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر هیچ طرحی در دست ساخت در استان نیست.

وی از از جمع‌آوری ۱۱میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان از سیلاب‌های دو روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: در مجموع از ابتدای سال زراعی (ابتدای مهر۹۸) تا کنون حجم آب ذخیره‌سازی شده بر اثر بارندگی‌ها در این سازه‌ ها به ۲۳ میلیون مترمکعب رسید.

 انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول