اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از ورود مهمانان نوروزی قابل تقدیر است

سخنگوی شورای شهر بندرعباس اقدامات صورت گرفته برای ممانعت از ورود گردشگران به هرمزگان در نوروز امسال را قابل تقدیر خواند.

اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از ورود مهمانان نوروزی قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فیصل دانش با تبریک  نوروز باستانی 1399 به تمام شهروندان بندرعباس، عنوان کرد: ما در دوران سخت و بحرانی شیوع کرونا قرار داریم لذا بر خود واجب دانستیم جهت پاسخگویی به برخی پرسش‌های شهروندان محترم گزارشی از عملکرد شورای اسلامی شهر بندرعباس در مورد اقدامات انجام شده در مقابله با بحران بیماری کرونا به سمع و نظر مردم برسانیم.

وی افزود: جلسات متعدد با شهرداری و مسئولان رده بالای استان جهت جلوگیری از ورود مسافرین نوروزی و عملیات پیشگیرانه در مقابله با این بیماری انجام شد که طبق پیگیری فرمانداری بندرعباس از تاریخ ۲۹ اسفند ماه کنترل بسیار خوبی برای ورود مهمانان نوروزی در مبادی ورودی به استان انجام شده است که این اقدامات منجر به برگشت تعدادی از خودروهای مسافران شده و نتایج مثبت آن قابل لمس است.

سخنگوی شورای شهر بندرعباس ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد خدمات ریلی نیز بسیار محدود و تقریباً متوقف شده است.

دانش خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی سفرهای دریایی بندرعباس به جزایر و بالعکس برای مسافرین تعطیل شده و این اقدام نقش موثری بر جلوگیری از ورود مسافران داشته است.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم و با ارزش دیگر را دستور تعطیلی اصناف و بازار بندرعباس توسط اتاق اصناف و صنعت و معدن عنوان کرد و گفت: برخی از اعضای شورای شهر بعد از این بحران به دنبال تصویب طرحی هستند که اصناف بندرعباس از معافیت پرداخت عوارض در این ایام استفاده کنند.

عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد: شهرداری بندرعباس با مصوبه شورا اقدام به تعطیلی بازارچه ها، غرفه ها و صنوفی که زیر نظر خود فعال هستند، کرد و این تعطیلی موقت تا پایان ۱۵ فروردین ماه اعلام شده است. همچنین مقرر شد مادامی که این صنوف تعطیل هستند اجاره‌ای پرداخت نکنند.
 
دانش تصریح کرد: توسط شورای شهر، شهرداری بندرعباس موظف به ممنوعیت اسکان مسافرین و نصب چادر در پارک ها و سواحل بندرعباس شد که این مصوبه با جدیت از طرف شهرداری بندرعباس دنبال می‌شود.همین‌طور به عنوان یک اقدام عملیاتی با ارزش، سازمان آتش‌نشانی بندرعباس با یک برنامه مناسب نسبت به تشکیل گروه نجات امداد مردمی «نام» جهت ضدعفونی اماکن عمومی شهر بندرعباس اقدام کرد که با این اقدام، بندرعباس اولین شهری است که با استفاده از نیروهای داوطلب و مردمی نسبت به ضدعفونی سازمان یافته اقدام کرد که این عملیات هر شب بدون وقفه ادامه دارد و جا دارد از مدیریت آتش نشانی و شهردار بندرعباس و همچنین از کلیه داوطلبان و ایثارگران تقدیر و تشکر کرد.

وی در پایان از فداکاری کادر درمان، پزشکان، پرستاران در خط مقدم این بحران و از استاندار هرمزگان به خاطر مدیریت سنجیده این بحران در استان تقدیر کرد و گفت: با وجود همه تلاش‌ها، مهم‌ترین مساله در خانه ماندن مردم و همکاری عموم مردم برای مهار شیوع این ویروس است.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول