اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

توزیع ۱۰۰۰ بسته اقلام بهداشتی بین افغانستانی‌ها/ عزم جدی برای مبارزه با کرونا

مسئول پشتیبانی موسسه خادمین گفت: با شیوع ویروس کرونا در ایران، تصمیم گرفتیم متولی خدمت‌رسانی به افغانستانی‌ها برای مبارزه با کرونا شویم و تاکنون ۱۰۰۰ بسته اقلام بهداشتی میان آنان توزیع کرده‌ایم.

توزیع ۱۰۰۰ بسته اقلام بهداشتی بین افغانستانی‌ها/ عزم جدی برای مبارزه با کرونا

حسین خاوری، مسئول پشتیبانی موسسه خادمین با اشاره به تلاش‌ها جهادی و خدمت‌رسانی‌های این گروه به افغانستانی‌های مقیم ایران اظهار داشت: این گروه جهادی موسس توسط شهید محمدجعفر حسینی ملقب به ابوزینب حدود ۶ سال پیش در تهران تأسیس شد تا این شهید، علاوه بر فعالیت‌های نظامی در دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) بتواند خدمات‌رسانی نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: در گام اول به برپایی موکب در مرز شلمچه هنگام سفر اربعین حسینی پرداختیم و فعالیت‌های آموزشی و مهارتی نیز به افغانستانی‌های حاضر ارائه کردیم.

خاوری تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که این شهید احضاء کرد، عدم انجام کارهای رسانه‌ای و تولید محتوا در فضای مجازی از سوی افغانستانی‌های جبهه مقاومت بود که تلاش‌ کردیم با ارائه آموزش‌هایی، مهارت‌های گرافیک، عکاسی و سواد رسانه‌ای و آموزش زبان انگلیسی را داشته باشیم تا بتوانیم بیش از پیش تفکر جبهه مقاومت را در فضای رسانه‌ای نشر دهیم.

مسئول پشتیبانی موسسه خادمین گفت: بعد از شهادت ابوزینب، روند فعالیت‌ها ادامه داشت تا شیوع ویروس کرونا رخ داد که تصمیم گرفتیم این موسسه متولی خدمت‌رسانی به افغانستانی‌ها ابتدا در تهران و سپس در سایر شهرها شود.

وی با اشاره به اینکه در گام اول فراخوانی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی دادیم، افزود: با کمک‌های جمع‌آوری شده ۱۰۰۰ بسته اقلام بهداشتی کامل شامل دستکش، ماسک و مایع ضدعفونی تهیه کردیم و با دعوت از متخصصین و پزشکان، داوطلبان مردمی و خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم را آموزش دادیم تا بتوانند با حضور در میان خانواده‌های افغانستانی علاوه بر توزیع بسته‌های اقلام، آموزش‌های لازم را نیز به آنان ارائه کنند.

مسئول پشتیبانی موسسه خادمین اضافه کرد: بسیاری از اقلام مورد نیاز برای کمک به خانواده‌های افغانستانی را خود اعضای موسسه تولید می‌کنند.

خاوری افزود: حین توزیع این اقلام و ارائه آموزش‌ها، ۵ فرد مبتلا به کرونا را که هیچ اطلاعی از این بیماری نداشتند، شناسایی کردیم و برای ادامه روند درمان آنان اقدام کردیم.

مسئول پشتیبانی موسسه خادمین با اشاره به اینکه روند خدمت‌رسانی در استان تهران با توجه به اینکه شناخت بهتری از افراد حاضر داشتیم خوب پیش رفت، خاطرنشان کرد: در گام دوم بنای خدمت‌رسانی به افغانستانی‌های مقیم استان‌های دیگر را داریم که البته باتوجه به عدم شناخت و اطلاع از محیط‌های اسکان آنان این روند کمی مشکل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول